Autostrada Moldovei: Un constructor din România va fi responsabil pentru întreg segmentul Buzău – Focșani

Autor: Adrian Somai acum 7 zile Știri auto

Constructorul român UMB a fost desemnat câștigător la licitația de pe ultimele două tronsoane ale Autostrăzii dintre Buzău și Focșani, care fac parte din Autostrada “Moldovei” A7, cu o ofertă de 2.8 miliarde de lei. Durata de execuție a contractelor este de 26 de luni, în timp ce perioada de garanție a lucrărilor se va întinde pe 10 ani. Finanțarea acestor obiective este asigurată prin PNRR.

Lotul 2 al Autostrăzii “Moldovei” A7, între Vadu Pașii și Râmnicu Sărat, are o lungime de 30.8 kilometri și presupune și construcția a 12 poduri, dintre care Podul peste Râmnicu Sărat și DN22 este considerat a fi de o complexitate tehnică ridicată, având o lungime de 791 de metri. Valoarea contractului pentru acest Lot 2 este de aproape 1.318.000 de lei, fără TVA.

Lotul 3 al Autostrăzii “Moldovei” A7, între Râmnicu Sărat și Mândrești Munteni, are o lungime de 36.1 kilometri și presupune, de asemenea, și construcția a 18 poduri și a unui pasaj, dintre care Podul peste DJ 205R și pârăul Râmna este considerat a fi de o complexitate tehnică ridicată, având o lungime de 380 de metri. Valoarea contractului pentru Lotul 3 al Autostrăzii A7 este de puțin peste 1.469.000 de lei, fără TVA.

Tot UMB se ocupă și de celelalte tronsoane ale A7

UMB este constructorul care a câștigat contractele și pentru celelalte două loturi ale Autostrăzii “Moldovei” A7. Astfel, pentru cei aproximativ 16 kilometri aferenți Transonului 1 (Buzău – Vadu Pașii) și Tronsonului 4 (Mândrești Munteni – Focșani Nord), cei de la UMB vor primi 1.45 miliarde de lei. În cazul acestor două tronsoane mai scurte, UMB are la dispoziție 20 de luni pentru a finaliza lucrările.

Per total, Autostrada “Moldovei” A7 are o lungime de aproape 440 de kilometri și leagă Ploiești de Siret, ajungând practic până la granița cu Ucraina. Porțiunea de drum dintre Ploiești și Pașcani trebuie construită până în anul 2026, acest tronson fiind prins în finanțarea oferită prin Programul PNRR al Uniunii Europene. După ce va fi finalizată, Autostrada A7 va prelua traficul de pe DN2/E85, unul dintre cele mai aglomerate drumuri naționale din țara noastră.

Sursa: HotNews 


Sursa foto: ProMotor



Comentarii
Inchide