Bentley a livrat peste 7.000 de mașini în prima jumătate a anului

Autor: Adrian Somai 01 aug. 2023 Știri auto

Bentley Motors a anunțat că în primele șase luni ale anului 2023 a obținut rezultate financiare pozitive, însă a ținut să precizeze cu această ocazie că există riscul unor posibile condiții comerciale mai dificile în perioada ce urmează.

Marca britanică de lux a raportat un profit operațional de 390 de milioane de euro, în scădere ușoară cu două procente față de aceeași perioadă a anului precedent, când profitul a fost de 398 de milioane de euro. În ciuda acestui fapt, interesul pentru personalizarea Mulliner și pentru derivate și dotări opționale a continuat să fie ridicat, contribuind la venituri de 1.681 miliarde de euro în 2023, față de 1.707 miliarde de euro în 2022. Rentabilitatea vânzărilor a rămas constantă la 23.2% în primele șase luni din 2023.

„Rezultatele pozitive din primele șase luni reflectă în mare măsură o situație foarte bună a comenzilor substanțiale, acumulate în lunile și anii precedenți și, deși rata actuală de execuție a comenzilor este bună, este puțin mai redusă decât cea pe care am atins-o anul trecut pe unele dintre piețele noastre cheie”, a transmis acum Adrian Hallmark, președinte și CEO al Bentley Motors.

Dintre cele 7.096 de mașini livrate în jumătate de an, cel mai bine vândut SUV de lux, Bentayga, a generat o cotă de 44%, limuzina Flying Spur a reprezentat 24%, iar Grand Tourer-ele Continental GT și GTC 32%. Vânzările globale au scăzut cu patru procente față de aceeași perioadă din 2022, America rămânând cea mai puternică piață a companiei, urmată de China și Europa.

Bentley iși propune transformarea completă a portofoliului de produse

„Ne așteptăm la condiții provocatoare în a doua jumătate a anului și, prin urmare, vom monitoriza în mod corespunzător nivelurile de aprovizionare și de stocuri pentru a ne asigura că nivelul vânzărilor noastre este menținut și ajustat, dacă este necesar, pe parcursul anului”, a mai spus CEO-ul Adrian Hallmark.

Chiar dacă există avertismente cu privire la provocările viitoare, Bentley rămâne hotărât să își continue angajamentul față de strategia Beyond100. Această strategie vizează transformarea completă a portofoliului de produse, trecând de la motoarele W12 și V8 la tehnologie complet electrică în următorul deceniu. În același timp, Bentley își propune să devină o organizație cu emisii de carbon neutre.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Adrian Somai
Adrian Somai
Am studiat cursurile Facultății de “Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori” din cadrul Academiei de Studii Economice București. Lucrez în presă de mai bine de cinci ani, colaborând de-a lungul vremii cu diverse publicații precum Ziarul de Sport, Cars.ro sau Manager.ro. Mi-a plăcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide