BMW confirmă primele comenzi în România pentru noul sedan electric i7

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 săptămâni Știri auto

Noul BMW i7, versiunea electrică a celei de-a șaptea generații a navei amiral Seria 7, va debuta pe piața locală peste circa șase luni. Cu toate acestea, BMW România, importatorul oficial al mărcii germane în țara noastră, confirmă că deja s-au primit primele comenzi pentru noul model cu emisii zero al bavarezilor.

Cât costă și când sosește în România noul BMW i7?

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

În urmă cu aproximativ două săptămâni, BMW România a prezentat în avanpremieră la București, într-un cadru restrâns, noul model 100% electric i7. În fapt, este vorba despre versiunea pe baterii a celei de-a șaptea generații a limuzinei de lux Seria 7.

De-a lungul timpului, nava amiral a mărcii din Munchen a promovat numeroase tehnologii care au redefinit industria auto. Spre exemplu, vârful de gamă al bavarezilor a promovat sistemele electronice de control al tracţiunii sau interfaţa cu utilizatorul pe bază de ecrane. Acum, noile BMW i7 şi BMW Seria 7 vin cu un pachet fără precedent de tehnologii sofisticate.

Conform oficialilor BMW România, „entuziasmul cu care a fost primit noul BMW i7 este reflectat de zeci de discuţii avansate. Primele comenzi au fost deja înregistrate cu aproape şase luni înainte de lansarea noului model”.

Până la finalul anului curent, noul i7 își va face debutul comercial în Europa, inclusiv în țara noastră. Modelul electric este disponibil pentru pre-comenzi și costă de la 111.300 de euro fără TVA (132.447 de euro cu TVA). Prețul este valabil pentru un sistem cu două motoare electrice, care livrează împreună 544 CP. Limuzina cu emisii zero dispune de sistem de tracţiune integrală și oferă o autonomie ce poate ajunge până la 625 kilometri, conform standardului WLTP.

În primăvara anului viitor, oferta va fi completată de două versiuni plug-in hybrid. Acestea vor fi susţinute de un motor pe benzină cu şase clindri în linie şi de o motorizare diesel cu sistem mild-hybrid la 48 de volți.

Ce tehnologii oferă noul BMW i7?

Unul dintre elemente spectaculoase ale noii limuzine electrice de lux este sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround. Spațialitatea şi sunetul rafinat sunt asigurate de utilizarea difuzoarelor Diamond Dome Tweeters. Acestea sunt folosite în componența boxelor hi-fidelity din seria 800 prezente atât în studiouri de producţie celebre, precum Abbey Road Studios, cât şi în componența celor mai sofisticate sisteme audio pentru domeniul rezidenţial. Sonorizarea vine în opțiunea Premium cu 36 de difuzoare, cu o putere totală de 1.965 de watt.

Demonstraţiile de tehnologie au inclus mai multe sisteme noi. Cei prezenți au fost fascinați de comenzile sofisticate de deschidere şi de închidere electrică ale uşilor. Acestea pot fi controlate din butoane din exterior sau din interior, prin intermediul meniului iDrive 8, programate pentru controlul gesturilor. De asemenea, portierele pot fi deschise de la butonul dedicat de pe cheie.

Sistemul inteligent de comandă vocală localizează în maşină persoana care solicită informații sau acțiuni şi poate răspunde automat. Această funcție este valabilă inclusiv la cererea de a închide sau de a deschide o anumită ușă.

Pasagerii din spate sunt, însă, adevărații beneficiari ai noului BMW i7. Aceștia au la dispoziție noul sistem BMW Theater Screen, un ecran tactil de 79,5 cm şi rezoluţie 8K. Acesta poate fi reglat în mai multe poziţii pentru a asigura o experienţă de vizionare cât mai plăcută.

Pasagerii pot viziona filme şi videoclipuri, se pot juca (chiar şi la console precum Sony Playstation sau Microsoft Xbox cu conectare HDMI). De asemenea, pot asculta muzică şi pot face streaming de conţinut video. Pentru aceasta din urmă, Amazon Fire TV combină producţiile originale populare, transmisiunile live de sport şi ştiri într-o experienţă de divertisment bogată şi variată.

Sursa: BMW


Sursa foto: BMW


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide