BMW Group testează livrările de piese cu camioane alimentate cu ulei vegetal

Autor: Ionuț Vîlciu 17 apr. 2023 Știri auto

BMW Group testează livrările de piese pentru mașinile sale cu patru camioane alimentate cu ulei vegetal hidrotratat.

Între uzina BMW din München şi Landau an der lsar, la aproximativ 120 km spre nord-est, patru camioane pot fi văzute făcând mai multe drumuri pe zi. Acestea sunt operate de furnizorul de logistică Guggemos (GV Trucknet) și sunt alimentate cu ulei vegetal hidrotratat.

Livrând componente de la Landau la uzina principală din München, camioanele au funcţionat cu motorină HVO100 regenerabilă încă din decembrie 2022. Totul face parte dintr-un program-pilot de un an de testare a noului combustibil. În martie 2023, flota de testare HVO100 a fost extinsă pentru a include alte şase camioane, de data aceasta aparţinând DB Schenker. Ele fac legătura între Centrul de Aprovizionare al BMW Group din Eching, chiar la nord de München, pentru a livra piese din depozit la uzina din oraş pentru producţie. Fiecare călătorie dus-întors măsoară exact 40 km.

BMW transportă piese cu camioane alimentate cu motorină HVO100. Ce este acest combustibil?

HVO înseamnă „ulei vegetal hidrotratat”, iar indicativul „100” din numele combustibilului confirmă faptul că vehiculele diesel convenţionale pot alimenta 100% cu combustibil pur regenerabil. HVO100 este fabricat din diverse deşeuri, reziduuri şi materii prime regenerabile, inclusiv ulei de gătit uzat. În comparaţie cu motorina obișnuită, produce cu până la 90% mai puţin CO2 de-a lungul întregului ciclu de viaţă. În medie, consumul de combustibil este cu aproximativ 3% mai mare cu HVO100, dar cele 10 camioane din proiectul-pilot al BMW Group privind combustibilul sunt de aşteptat să emită până la 800 de tone mai puţin CO2 pe an decât ar face-o cu motorina convenţională.

Michael Nikolaides, directorul reţelei de producţie şi logistică a BMW Group, este convins că: „Fiecare gram de CO2 pe care îl putem economisi ajută”. El a adăugat: „Continuăm să reducem amprenta de carbon din lanţul nostru de transport şi aprovizionare printr-o varietate de măsuri”.

Vehiculele şi motoarele nu necesită modificări pentru a funcţiona cu combustibil ecologic, iar HVO poate fi folosit pur sau amestecat cu combustibil fosil în orice raport. Poate fi furnizat şi prin infrastructura de alimentare existentă.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: BMW


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide