Românii și-au exprimat interesul pentru noile BMW iX şi BMW i4. Ambele modele au un număr mare de comenzi

Autor: Marius Vişan acum o lună Știri

BMW iX şi BMW i4 se bucură de un interes crescut pe piaţa locală. Ambele modele au deja un număr important de comenzi ferme şi mare parte din producţia următoarelor luni deja alocată.

BMW iX vine ca o alternativă electrică într-un segment de piaţă unde BMW este cel mai puternic reprezentat – SUV-urile din segmentul superior care reprezintă cea mai mare cotă din vânzările mărcii în România, cu debutul planificat pentru jumătatea lunii noiembrie a acestui an.

Atât BMW iX, cât şi BMW i4 folosesc tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie care asigură performanţe dinamice, dar şi eficienţă pentru o autonomie mare. Randamentul noilor motoare este 93%, una din cele mai bune valori din industrie.

BMW iX se bazează pe un nou set de instrumente care acoperă diverse domenii de dezvoltare – arhitectura reţelei de la bord, software, servicii digitale, conectivitate şi funcţii de condus autonom.

Variantele de model disponibile de la lansare vor fi alimentate de un motor electric pe puntea faţă şi un altul pe puntea spate, care împreună produc o putere a sistemului de 385 kW/523 CP la BMW iX xDrive50 şi 240 kW/326 CP la BMW iX xDrive40, cu autonomii maxime evaluate în standardul WLTP între 425 km şi 630 km şi un nivel de încărcare la putere maximă de până la 150 km în 10 minute.

Cu un preţ de 78.838 de euro (cu TVA) pentru versiunea BMW iX xDrive40, noul model se poziţionează deja la un nivel de preţ comparabil cu BMW X5 xDrive40d sau xDrive45e, fără a lua în calcul programul guvernamental Rabla Plus. Mai bine de 75% din targetul pentru final de an este deja acoperit cu comenzi ferme în proporţie de peste 66%.

BMW i4 aduce mobilitatea complet electrică în clasa medie premium

Modelul va fi disponibil în două variante de model de la lansare, dintre care una este primul automobil BMW M cu un sistem de propulsie electric. BMW i4 M50 foloseşte un motor electric atât pe puntea faţă, cât şi pe cea spate pentru a produce o putere totală de 400 kW/544 CP. BMW i4 eDrive40 combină un motor electric de 250 kW/340 CP cu tracţiunea spate clasică.

Autonomia evaluată conform ciclului de testare WLTP este între 520 şi 585 km, în funcţie de tipul de model, şi o autonomie maximă câştigată de 164 km în numai 10 minute de încărcare.

Preţul de început este de 52.955 de euro (cu TVA) pentru versiunea eDrive40 şi 65.986 de euro (cu TVA) pentru M50. Lansare pe piaţă locală va avea loc în februarie 2022. Noul model are deja câteva zeci de comenzi ferme pentru România.


Sursa foto: BMW


Comentarii
Inchide