BMW Seria 5 Touring a fost prezentat oficial. Va avea și o versiune electrică de peste 600 CP

Autor: Ionuț Vîlciu 07 feb. 2024 Știri auto

BMW Seria 5 Touring a fost prezentat oficial. Cel mai versatil Seria 5 va avea inclusiv o versiune electrică, cu peste 600 de cai putere.

Producătorul german a lansat oficial versiunea break a noii generații Seria 5. Purtând numele de cod G61, noul model va putea fi cumpărat atât cu motoare termice, dar și în două versiuni complet electrice, asemenea sedanului pe care este bazat.

În primăvara anului trecut am făcut cunoștință cu noua generație a sedanului executiv la BMW, ocazie cu care am avut un prim contact chiar în România. Acum, bavarezii au prezentat oficial varianta Touring a noii Serii 5, spunând că este cel mai mare model break pe care l-au construit vreodată.

Doar motorizări diesel și electrice pentru noul BMW Seria 5 Touring

Gama de motorizări disponibilă pe noul model german este un fel de Yin și Yang. Pe de-o parte avem un motor diesel de doi litri, pe cealaltă parte avem două sisteme de propulsie complet electrice, dar motoarele pe benzină nu sunt de văzut, cel puțin momentan.

Cea mai accesibilă versiune se numește folosește un motor diesel de 2.0 litri, care dezvoltă 197 CP și 400 Nm cuplu. Motorul termic este cuplat cu un sistem mild-hybrid pe 48 de volți, care dezvoltă 11 CP și 25 Nm și care ar trebuie să ajute economia de carburant. Motorul este cuplat exclusiv la o transmisie automată cu 8 trepte, iar BMW 520d Touring poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde, viteza maximă fiind de 220 km/h. De asemenea, clienții pot opta și pentru 520d xDrive, ce folosește același motor diesel de 2.0 litri. Prețurile pentru variantele pe motorină pornesc de la 63.308 euro cu TVA pentru 520d, respectiv 65.867 pentru 520d xDrive.

BMW i5 Touring se alătura gamei producătorului german

La fel ca fratele său sedan, noul BMW Seria 5 Touring va avea două versiuni electrice, intitulate i5 Touring. Prima dintre acestea este i5 eDrive40, ce folosește un motor electric. Acesta dezvoltă 340 CP și 430 Nm, permițând mașinii să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde, către o viteză maximă limitată electronic la 193 km/h. Întregul sistem electric de 400V este alimentat de o baterie de 81,2 kWh, despre care BMW spune că oferă o autonomie maximă de 560 de kilometri și că se poate încărca de la 10 la 80% în doar 30 de minute, în cazul în care aveți o stație rapidă ce poate încărca la 205 kW. BMW i5 eDrive40 pornește în România de la 72.174.

În prezent, vârful de gamă este reprezentat de i5 M60 xDrive Touring care, după cum știm de la versiunea sedan, folosește aceeași baterie de 81,2 kWh, dar este pus în mișcare de 2 motoare electrice. Acestea oferă o putere combinată de 601 CP și 820 Nm cuplu. Astfel, această versiune poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 230 km/h. BMW declară că autonomia maximă este de 506 kilometri, însă prețul a crescut simțitor. BMW i5 M60 xDrive Touring pornește de la 101.626 de euro pe piața din România.

Cel mai mare break din istoria BMW

Oamenii își cumpără break-uri pentru că au nevoie de spațiu, iar BMW se laudă că noul Seria 5 Touring este cel mai mare break pe care l-au construit. Față de generația anterioară, noul model este mai lung cu 97 de milimetri, mai lat cu 32 de milimetri și mai înalt cu 17 milimetri. Inclusiv ampatamentul a fost mărit cu 20 de milimetri, până la 2.995 de milimetri. BMW spune că acesta este cel mai lung ampatament din clasă. Grație dimensiunilor mai mari, mașina oferă mai mult spațiu pentru pasageri și un volum de 570 de litri în portbagaj. Cu bancheta rabatată, capacitatea de încărcare crește la 1.700 de litri.

Gama de motorizări va fi completată în viitor cu două versiuni plug-in hybrid, dar și de un motor diesel cu 6 cilindri în lini. Bineînțeles, vom vedea și o revenire a lui M5 Touring, dar va trebui să fim răbdători până la debutul versiunii de performanță. Noul BMW Seria 5 Touring va fi construit la uzina de la Dingolfing din Germania, iar lansarea pe piață va avea loc în luna mai a acestui an.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: BMW


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide