Bulgarii au construit un hypercar electric de peste 5.200 CP, care poate atinge o viteză de 586 km/h!

Autor: Mihai Morcovescu 28 iul. 2022 Știri auto

În urmă cu patru ani, bulgarii de la Alieno dezvăluiau Arcanum, un hypercar electric despre care spuneau că livrează până la 5.221 CP. Deși, de atunci, nu au apărut alte imagini cu acel model, compania anunță acum cel de-al doilea astfel de bolid cu emisii zero, denumit Unum.

Și în acest caz vorbim despre un set de specificații tehnice și performanțe de-a dreptul nebunești. Acestea au darul să stârnească cel puțin rumoare în rândul pasionaților, mulți fiind sceptici în ceea ce privește o eventuală versiune de serie a lui Unum.

Modelul care există în prezent doar pe hârtie ar utiliza până la 24 de motoare electrice și un sistem de propulsie cu aer rece. Bulgarii susțin că bolidul lor ar urma să livreze până la 5.221 de cai-putere și 8.880 Nm de cuplu și să atingă o viteză de top de 586 km/h!

Designul lui Alieno Unum este inspirat de filmul „Alien”

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Compania bulgară Alieno a fost fondată în anul 2015, în localitatea Tuhovishta de lângă Blagoevgrad. Cum spuneam, în 2018 bulgarii publicau imagini cu primul hypercar electric, denumit Arcanum. De atunci, însă, nu a apărut nici o dovadă că acesta ar fi depășit stadiul de randări. Cu toate acestea, cei de la Alieno susțineau că există și o platformă pe care o vor folosi toate modelele lor, care a fost dezvoltată „in house”.

Acum, reprezentanții startup-ului din țara vecină anunță cel de-al doilea hypercar cu zero emisii, denumit Unum. Din punct de vedere estetic, acesta seamănă izbitor cu un Lamborghini. Caroseria atrage atenția printr-un design cel puțin ciudat, cu numeroase „cute”, prize de aer și elemente aerodinamice profilate. Atrage atenția lipsa montantului A, ceea ce face ca bolidul bulgăresc să arate mai degrabă ca un exercițiu de design.

Alieno înseamnă „extraterestru” în italiana vorbită de bulgari. De altfel, Encho Enchev, directorul de design al companiei, spune că sursa de inspirație a lui Unum a fost regina Xenomorph din filmul SF „Alien”. De asemenea, el s-a inspirat din Batmobile, insecte și crustacee.

Reprezentanții companiei spun că vor fi disponibile trei pachete de baterii. Este vorba despre pachetele „Race” de 60 kWh, „Track” de 120 kWh și „Street” de 180 kWh. Arhitectura de încărcare a lui Unum este de 800 de volți. Folosind încărcătorul special de 2.700 DC, o încărcare completă a bateriei de 180 kWh va fi realizată în doar 4 minute. Repriza de încărcare 0-80% va fi posibilă în 3,2 minute.

Până la 5.221 CP și 8.880 Nm de cuplu!

Asemenea lui Arcanum, specificațiile lui Unum sunt și ele extraterestre. Bulgarii spun că există două variante de grupuri motopropulsoare. THF (The Heavenly Founder), care este un sistem de propulsie format din 24 de motoare electrice, și TRS (The Rocket Successor), care se bazează pe un sistem de propulsie cu aer rece ce utilizează gaz sub presiune. Alieno numește această combinație între THF și TRS „sistemul sinergic de caracatiță”.

În lumea imaginară a celor de la Alieno, Unum va fi disponibil în patru variante. Versiunea entry-level Unum RP2 va folosi cu 12 motoare (câte 3 pe roată) și va oferi în total 2.610 CP.

Următoarele două variante vor fi Unum RP3 de 3.481 CP și Unum RP4 de 4.351 CP. Vârful de gamă Unum RP5 va fi echipat cu 24 de motoare (câte 6 pe fiecare roată) și va produce 5.221 CP. În plus, viteza maximă anunțată va fi de 586 km/h, ceea ce ar însemna că va fi cea mai rapidă mașină de serie. Fiecare dintre aceste versiuni ar fi disponibilă ca model STR (Street), TRC (Track) sau RCE (Race).

Alieno spune că listele de pre-comenzi ar fi deja deschise. Livrările ar urma să demareze în „18 până la 30 de luni. Termenul de livrare va depinde în funcție de versiunea aleasă și de alte opțiuni alese de client”. Prețurile vor varia între aproximativ 1,8 milioane și 4,9 milioane de euro.

Sursa: Carscoops

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Alieno


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide