Care sunt cerințele noului standard de poluare Euro 7

Autor: Andreea Ditcov acum 2 luni MASINI NOI

Normele Euro au o istorie destul de recentă, începând din 1991. Acestea obligă autovehiculele din Europa să respecte reguli împotriva poluării din ce în ce mai drastice, actualizate la fiecare 5 ani. Producătorii au fost nevoiți să investească în fabricarea unor noi motoare care să polueze mai puțin cu fiecare noi reglementări.

Comisia Europeană a prezentat în luna noiembrie normele de poluare Euro 7, care presupun măsuri mai drastice pentru producătorii auto.

Schimbările se vor reflecta și în prețul produselor, deși reprezentanții europeni asigură că nu vor fi sume exorbitante. Pe lângă motoare care să polueze mai puțin, autoturismele vor avea nevoie de modificări la sistemul de frânare.

„Considerăm că va fi o încetinire a acestei treceri către electrice prin adoptarea acestui standard Euro 7, dat fiind faptul că vor fi necesare investiții de circa 20 de miliarde de euro pentru tranziția și punerea în circulație a acestor vehicule adaptate Euro 7. Va fi o presiune imensă asupra producătorilor de camioane, care vor trebui să investească enorm în adaptarea motoarelor şi sistemelor de propulsie pentru camioane, fiindcă știm că 99% din transportul de marfă din Europa se realizează cu vehicule alimentate cu motorină”, a afirmat pentru știrileprotv.ro Adrian Sandu, Asociația Constructorilor de Autoturisme din România.

Cerințele noului standard de poluare Euro 7

Conform documentului Comisiei Europene, noul standard Euro 7 va cere:

  • un control mai drastic al emisiilor de poluanți de la toate vehiculele noi, prin mai multe teste de emisii pe șosea care să reflecte mai bine multitudinea de condiții pe care le experimentează mașinile din Europa. Unul dintre scenariile vizate presupune temperaturi de până la 45°C sau călătorii scurte tipice navetei zilnice.
  • monitorizarea emisiilor urmează a fi făcută prin senzori montați din uzină. Această schimbare va facilita verificările tehnice periodice, întrucât se va recurge la verificarea valorilor raportate de senzori;
  • actualizarea și limitarea nivelului acceptat de emisii de poluanți. Limitele vor deveni mai dure pentru camioane și autobuze, în timp ce cele mai mici limite existente pentru mașini și camionete se vor aplica indiferent de combustibilul utilizat de vehicul. Noile reguli stabilesc, de asemenea, limite de emisie pentru poluanții anterior nereglementați, cum ar fi emisiile de protoxid de azot de la vehiculele grele;
  • reglementarea emisiilor provenite din frânare este un nou punct introdus de standardul Euro 7. Vor fi stabilite limite suplimentare pentru emisiile de particule provenite de la frâne și regulile privind emisiile de microplastic din anvelope. Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice;
  • toate vehiculele vor trebui să respecte regulile pentru o perioadă mai lungă decât au făcut-o până acum. Gradul de conformitate pentru mașini și autoutilitare va fi verificată până când aceste vehicule ating 200.000 de kilometri sau împlinesc 10 ani. Inițiativa dublează cerințele de durabilitate existente în conformitate cu normele Euro 6/VI (100.000 de kilometri și vârsta de 5 ani). Creșteri similare vor avea loc pentru autobuze și camioane;
  • normele legislative vor facilita noile regulamente ce vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate în mașini și furgonete pentru a crește încrederea consumatorilor în vehiculele electrice. Acest lucru va reduce, de asemenea, nevoia de înlocuire a bateriilor la începutul vieții unui vehicul, reducând astfel nevoia de noi materii prime imperios necesare pentru producerea bateriilor;
  • normele Euro 7 vor asigura că vehiculele nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate de autorități într-un mod ușor, folosind senzori din interiorul vehiculului pentru a măsura emisiile pe toată durata de viață a unui vehicul.

Mașinile, dar și camioanele vor fi afectate de noua regulă Euro7

Noua normă Euro 7 reglementează numărul emisiilor de oxid de azot pentru fiecare kilometru în cazul mașinilor cu motor termic. În trecut, standardul Euro 6 prevedea limita de emisii de 60 mg/km pentru mașinile alimentate cu benzină și 80 mg/km pentru mașinile diesel, iar în prezent Euro 7 a limitat nivelul de emisii la 60 mg/km, fără a mai face o diferențiere între motoarele termice.

Dacă Parlamentul European va vota propunerile, atunci toate autoturismele noi vor trebui să le respecte începând din 2025, iar camioanele începând din 2027, scrie newsweek.ro.

Scopul final al acestor noi norme și reglementări este acela de a limita emisiile de gaze de seră și de a aduce Europa mai aproape de obiectivul stabilit pentru anul 2050, acela de a fi neutră din punct de vedere climatic. După interzicerea vânzării mașinilor cu motoare pe combustie începând din 2035, demnitarii de la Bruxelles au considerată că normele Euro 7 sunt următorul pas necesar.

„În fiecare an se vând în UE 10 milioane de maşini. Estimăm că 70.000 de persoane mor anual prematur din cauze legate de poluare. Vorbesc evident de emisiile provocate de motoarele cu combustie internă care vor mai intra pe piaţă până în 2035, cât şi emisiile generate de mașinile grele (camioane), dar şi de maşinile electrice. Este şi o reformă accesibilă din punct de vedere financiar, estimăm că adaptarea la Euro 7 va costa în jur de 100-150 de euro de maşină”, a spus conform știrileprotv.ro Thierry Breton, Comisarul European pentru piața internă.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Andreea Ditcov
Andreea Ditcov
Andreea Ditcov este cel mai nou Redactor al echipei ProMotor.ro. Licențiată în Economie și Relații Internaționale, cu studii finalizate în Marea Britanie, a făcut primii pași în presă în urma unui proiect academic despre defrișările ilegale din Europa. Timp de trei ani a adunat experiență ... citește mai mult

Comentarii
Inchide