Cât câștigă în medie un angajat RAR. Este cu mult peste salariul mediu pe economie

Autor: George Cristea acum 4 luni Știri

Registrul Auto Român a făcut public bugetul pe anul 2021, iar acesta cuprinde și cheltuielile salariale ale Regiei pentru anul în curs. Iată cât câștigă în medie un angajat RAR.

Intră în Galeria FOTO

Angajații din regiile autonome ale statului sunt adesea invidiați pentru locurile de muncă sigure și care nu presupun eforturi foarte mari. Un alt pilon pe care se sprijină această invidie este nivelul salarial relativ ridicat comparat cu ceea ce se câștigă în mediul privat pe o poziție similară.

De cealaltă parte, angajații RAR argumentează că bugetul Regiei nu se bazează pe resurse bugetare, ci pe câștigurile realizate din prestările de servicii – omologări, ITP și altele. Cu toate acestea, trebuie spus că aceste regii autonome lucrează de regulă în regim de monopol, ceea ce înseamnă că nivelul salarial ridicat al angajaților are la bază venituri obținute prin stabilirea unor tarife arbitrare de la contribuabili.

Cât câștigă în medie un angajat RAR. Să tot lucrezi la stat!

Nu discutăm aici despre moralitatea salariilor la RAR, ci de cuantumul aproximativ al acestora. Din proiectul de buget al Registrului Auto Român rezultă un nivel mediu de cheltuieli pe salariat de 7.665 de lei în 2021, față de 7.680 de lei în 2020. Aceste valori indică un salariu net mediu de 4.484 de lei în 2021 (de la 4.493 de lei în 2020). În ciuda salariilor relativ mari, angajații RAR par să ia mită în continuare.

Totuși, cheltuielile de natură salarială ale RAR rămân la același nivel față de anul trecut, în ciuda acestei diminuări a salariului mediu. Luând în calcul că numărul mediu de salariați se păstrează și acesta constant (1.669), rezultă o ușoară redistribuire a veniturilor în cadrul Regiei.

Păstrarea nivelului cheltuielilor salariale va asigura RAR o profitabilitate mai mare în 2021, în condițiile în care veniturile vor crește. Potrivit bugetului pe 2021, RAR) se așteaptă la înregistrarea unui profit brut de 135,7 milioane de lei în acest an, mai mare cu 4% decât cel preliminat pentru anul 2020.

Nici nu este de mirare, având în vedere că Registrul Auto Român a introdus servicii cu plată noi, care asigură o productivitate mai mare per salariat. Unul dintre aceste servicii este cel care permite verificarea istoricului unei mașini. Dacă pentru verificări simple (kilometrajul la intervalele de ITP) serviciul este gratuit, pentru rapoartele complexe (istoric de daune etc.) doritorii plătesc 35 de lei pentru fiecare verificare.

sursa: Agerpres



Comentarii
Inchide