Cât costă bateria unei mașini electrice în 2023

Autor: Adrian Somai 21 feb. 2023 Știri auto

Despre mașinile electrice știm deja că nu sunt cele mai ieftine de pe piață, ba chiar din contră, am putea spune în anumite cazuri. O altă întrebare care apare des în rândul șoferilor interesați să își cumpere o astfel de mașină cu zero emisii face referire la costul unei baterii pentru o mașină electrică. De-a lungul anilor, prețurile pentru 1kWh în cazul bateriilor Litiu-Ion au scăzut, însă 2022 a adus la pachet o scumpire cu aproximativ 7%. Astfel, potrivit 0-100.ro, în prezent s-a ajuns la un cost de aproximativ 145 de euro pentru 1 kWh.

Atunci când vorbim despre această cifră trebuie însă să ne aducem aminte de situația din urmă cu 15 ani, atunci când prețul unui kWh era de aproximativ 1.250 de euro. Timp de 15 ani, prețurile au tot scăzut, volumul de producție crescând exponențial în toată această perioadă. În plus, chimia acumulatorilor Litiu-Ion s-a îmbunătățit considerabil. Totuși, trebuie spus și faptul că prețurile au fost chiar mai jos de atât, anul 2022 aducând o scumpire de circa 7%.

Cele mai scăzute prețuri pentru bateriile pentru mașinile electrice sunt în China, media de acolo fiind de 119 euro pentru 1 kWh. Prețurile cresc însă cu circa 24% în Statele Unite, respectiv cu circa 33% pe Bătrânul Continent. Astfel, în Europa se plătește cel mai mare preț pentru bateriile dedicate mașinilor electrice.

Aproape 10.000 de euro pentru o baterie de 100 kWh

Potrivit estimărilor realizate de specialiștii de la BloombergNEF, este de așteptat ca un prag de 100 de dolari (echivalentul a 93 de euro) pentru 1 kWh să fie atins în 2026. Având acest prețuri în minte, calculul pentru determinarea prețului unei baterii dedicate mașinilor electrice devine foarte simplu.

Spre exemplu, putem lua în calcul o baterie de 100 kWh, o capacitate despre care mulți susțin că ar fi cea mai potrivită pentru o mașină electrică. Ținând cont de estimările menționate mai devreme, prețul pentru o astfel de baterie va ajunge cât de curând la aproximativ 10.000 de dolari, echivalentul a 9.300 de euro. În urmă cu 13 ani, o astfel de baterie costa aproximativ 100.000 de euro, de zece ori mai mult.

Lucrurile s-ar putea îmbunătăți însă și mai mult în următorul deceniu, aceleași estimări spunând că prețurile ar putea ajunge la aproximativ 50 de euro pentru 1 kWh până în anul 2030. Evident, asta înseamnă că și prețurile mașinilor electrice vor scădea în timp!

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Adrian Somai
Adrian Somai
Am studiat cursurile Facultății de “Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori” din cadrul Academiei de Studii Economice București. Lucrez în presă de mai bine de cinci ani, colaborând de-a lungul vremii cu diverse publicații precum Ziarul de Sport, Cars.ro sau Manager.ro. Mi-a plăcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide