Cât costă Dacia Duster facelift? Schimbare de strategie pentru vânzările Dacia

Autor: Cristian Agatie 24 iun. 2021 Știri auto

Dacia Duster facelift a fost prezentată pe 22 iunie, având ca noutăți modificări cosmetice, dar și un upgrade tehnologic. Dacă este să ne luăm după piața din Franța, unde noul Duster se va comercializa încă din iulie, vor apărea ușoare schimbări în strategia de vânzări a mărcii românești. Iată cât costă Dacia Duster facelift după noile ajustări.

Intră în Galeria FOTO

A doua generație a Daciei Duster a intrat pe piața din România în noiembrie 2017 și s-a dovedit un succes instantaneu pentru marca românească. După aproape patru ani de carieră, SUV-ul Dacia a primit o actualizare binemeritată, ocazie cu care designul a fost aliniat la noua imagine introdusă de noile Logan/Sandero. Schimbările cosmetice au fost completate de dotările noi, motoarele îmbunătățite, dar și de introducerea cutiei de viteze cu dublu ambreiaj EDC – cea mai importantă noutate adusă de facelift.

La fiecare generație nouă introdusă de Dacia pe piață, upgrade-ul tehnologic a fost consistent și a fost reflectat într-o creștere rezonabilă a prețului de comercializare. Ne așteptăm ca acest lucru să nu se schimbe în cazul lui Duster facelift. Totuși, în ce măsură se va scumpi noul Duster față de modelul aflat acum la comercializare este greu de precizat. Să nu uităm că acesta a beneficiat de reduceri aplicate de-a lungul timpului, pe măsură ce costurile de dezvoltare s-au amortizat.

Cât costă Dacia Duster facelift după noile schimbări?

Pe piața din Franța, unde noul model va fi comercializat începând cu 5 iulie (în România noua Dacia Duster va fi disponibilă abia din septembrie), au fost deja anunțate prețurile noului Duster. Acestea marchează câteva schimbări, printre cele mai notabile fiind retragerea motorului TCe 90, care în România își va continua cariera. Duster a fost întotdeauna mai ieftin în Franța decât în România, având în vedere că echiparea Access (12.490 de euro în Franța), de intrare în gamă, nu s-a comercializat în România. A doua echipare, Essential, are un preț de pornire de 15.500 de euro în Franța, atât cu motorul TCe 90, cât și cu cel bi-fuel Eco-G 100 (benzină-GPL). În România, cu motorul TCe 90, Duster Essential costă 14.050 de euro, dar există diferențe de echipare.

Pentru noul model, francezii au preț de intrare în gamă de 14.490 (echipare Essential, motor Eco-G 100, dispare motorul TCe 90. Chiar dacă pare că este mai ieftin decât modelul pe care-l înlocuiește, de fapt nu este, francezii umblând la echipare. Cu alte cuvinte, pentru a-și permite un preț de pornire mai mic, Dacia Duster facelift renunță la anumite dotări, care au fost trecute pe lista de opționale. Spre exemplu, din echiparea de bază a lui Duster lipsește acum aerul condiționat, care devine opțional (900 de euro).

Pentru celelalte niveluri de echipare, noul Duster este mai scump decât generația pe care o înlocuiește. Astfel, echiparea Confort pornește de la 16.850, față de 16.600 de euro, iar echiparea Prestige costă de la 18.100 de euro, față de 17.700 de euro în prezent.

Care sunt prețurile Dacia Duster facelift așteptate pentru România?

Este interesant de aflat ce strategie va adopta Dacia în România, având în vedere opțiunile diferite ale utilizatorilor români. Pe de o parte, românii preferă echipările superioare, deci Dacia nu va simți nevoia să coboare prețul de pornire al echipării Essential pentru a se apropia de cel al unei echipări anterioare mai slabe (Access din Franța nu a existat în România). În consecință ne așteptăm la o creștere nesemnificativă a prețurilor, de câteva sute de euro și, eventual, o ajustare a gamei de echipamente.

Noua versiune Dacia Duster facelift a fost în general bine primită de români, după cum o dovedesc comentariile de pe rețelele de socializare. Toți așteaptă acum lista de prețuri pentru a-și putea face planurile de achiziție.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide