Cât de tare se degradează bateria unei mașini Tesla după 25.000 de kilometri parcurși

Autor: Adrian Somai acum 2 luni Știri auto

Longevitatea bateriilor cu care sunt echipate mașinile electrice rămâne un subiect delicat și intens dezbătut încă în industria auto. Dacă este să le dăm crezare celor mai mulți specialiști, este evident că bateria mașinilor electrice sau orice altă baterie reîncărcabilă Li-Ion să își piardă capacitatea în timp. În același timp însă, rata la care bateria se va degrada este o variabilă cu multe necunoscute, existând o serie întreagă de factori care pot influența acest lucru.

Youtuber-ul român “Silviu despre mașini” povestește într-un clip postat recent pe platforma video despre experiența pe care o are el din acest punct de vedere cu un Tesla Model Y după ce a parcurs 25.000 de kilometri. Acesta menționează încă de la bun început că cei 25.000 de kilometri au fost parcurși într-o perioadă de numai 7 luni!

Așa cum spune și Silviu la începutul clipului, orice baterie se degradează în special în funcție de numărul de cicluri de încărcare  – descărcare la care a fost supusă. Mai exact, cu cât numărul acesta de cicluri este mai mare, cu atât bateria se va dovedi a fi mai degradată.

Degradarea bateriei va fi însă și mai accentuată în cazul în care te apropii în dese rânduri de extreme, adică de 0% sau 100%. Tocmai din acest motiv, bateria nu se poate descărca niciodată până la 0% și nici nu se poate încărca până la 100%. Silviu ne spune că de regulă încarcă mașină atunci când bateria ajunge în medie la 10%.

Rezultate obținute după 25.000 de kilometri parcurși

Potrivit aplicației Scan my Tesla, care își ia datele din OBD-ul mașinii, s-a pornit de la o capacitate a bateriei de 60.1 kWh și s-a ajuns după 25.000 de kilometri la o capacitate de 59.1 kWh. Așadar, s-a pierdut în tot acest timp 1.6% din baterie. Important de menționat, potrivit studiilor, bateriile tind să arate o degradare mai mare după primele cicluri de încărcare – descărcare, rata de degradare urmând a se tempera ulterior.

Luând în calcul însă cel mai pesimist scenariu, Silviu face o socoteală și ajunge la concluzia că după 250.000 de kilometri bateria ar pierde un procent de 16%. Astfel, capacitatea bateriei s-ar reduce la 70% după mai bine de 450.000 de kilometri parcurși, moment în care aceasta ar trebui înlocuită. Trebuie să recunoaștem, este o distanță parcursă enormă!

VIDEO:

Sursa: YouTube 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: YouTube


Adrian Somai
Adrian Somai
Îmi plac mașinile și sunt mereu la curent cu ultimele noutăți din domeniu. Sunt cel mai fericit atunci când călătoresc și am șansa de a cunoaște oameni, obiceiuri și locuri noi din lumea întreagă. Nu am studiat jurnalismul, însă mi-a plăcut dintotdeauna să scriu și să ofer informații ... citește mai mult

Comentarii
Inchide