Cătălin Drulă: Metroul până la aeroportul Otopeni nu are sens

Autor: George Cristea acum o lună Știri

Cătălin Drulă spune că metroul până la aeroportul Otopeni nu are sens, în condițiile în care linia de cale ferată este mult mai rapidă. Sub semnul întrebării este tronsonul dintre Complexul Comercial Băneasa și Aeroportul Henry Coandă.

Intră în Galeria FOTO

Noul ministru al transporturilor pune în discuție viabilitatea economică a liniei de metrou care ar trebui să conecteze Bucureștiul de aeroportul din Otopeni. Potrivit acestuia, proiectul liniei de metrou nu ține conmt de planurile de dezvoltare ale aeroportului.

De altefel, Comisia Europeană a acceptat să finanțeze doar 6 kilometri din cei 14 kilometri câți ar trebui să aibă întreaga magistrală 6. Mai exact, este vorba de tronosnul dintre stațiile 1 Mai și Tokyo (Complexul Comercial Băneasa). Metrorex a scos la licitație construcția acestui tronson din M6 în 2019, dar licitația nu este încă finalizată. Ministrul Transporturilor nu crede că noua linie de metrou aduce vreun avantaj călătorilor.

Ce spune Cătălin Drulă despre metroul spre aeroportul Otopeni

„Viziunea care există în acest moment în minister și care există de cinci ani este că vii din călătoria ta frumos cu bagajul, ajungi la noul terminal, o investiție de 800 de milioane de euro, iei un autobuz prin interiorul aeroportului, mergi 3 kilometri, treci prin fosta clădire, probabil că trebuie să o străbați, care va rămâne o clădire administrativă probabil sau pentru zboruri VIP sau altfel de operațiuni restrânse, cobori într-o stație de metrou și mergi 35 de minute oprindu-te de 14 ori până ajungi la Gara de Nord.

Nu se înțelege din acest scenariu de ce, dacă ai ajuns până în acest punct, nu iei trenul care face 20 de minute și nu oprește până la Gara de Nord. M6 de la Băneasa la Otopeni – eu cred că trebuie să ne uităm foarte serios la el. Comisia Europeană a refuzat finanțarea acestei secțiuni și cred că acele resurse trebuie redirecționate în altă parte din rețeaua de metrou”, a declarat acesta într-un interviu pentru Hotnews.

Desigur, ministrul transporturilor nu ia în calcul opțiunile celor care nu doresc să ajungă neapărat la Gara de Nord. Pentru aceștia vor rămâne, în continuare, mijloacele de transport de suprafață oferite de STB. De altfel, legătura pe calea ferată dintre Aeroport și Gara de Nord nu este nici aceasta foarte utilă, cu trenuri care pleacă la intervale mari sau nu pleacă deloc.



Comentarii
Inchide