Cel mai longeviv model Mercedes-Benz continuă povestea de succes. Preţuri şi informaţii oficiale

Autor: Marius Vișan 23 ian. 2018 Știri auto

Noua Clasa G rescrie standardele în toate privinţele – atât la nivel de performanţă on & off-road, cât şi în ceea ce priveşte confortul şi telematica. Cel mai longeviv model de producţie de serie al Mercedes-Benz este echipat ideal pentru a-şi continua povestea de succes.

Noul G va fi lansat oficial pe piaţă în luna iunie 2018, preţurile în România începând de la 107.451 euro (TVA inclus), rămânând astfel la un nivel similar cu versiunea precedentă. Specificaţia include o suită de dotari noi, precum farurile faţă LED, sistemele de asistenţă la conducere, interiorul exclusivist şi ultra-rafinat, cu scaune din piele, cât şi noua suspensie. Pentru cei mai exigenţi clienţi, Mercedes-Benz pune la dispoziţie dotări opţionale precum pachetul Exclusive Interior Plus, cu elemente ornamentale din piele pe panourile portierelor, pentru un plus de rafinament şi exclusivitate.

Clasa G, vehiculul off-road de lux al Mercedes-Benz, este un etalon la nivel global cand vine vorba de design. Aspectul exterior al SUV-ului nu a suferit schimbări semnificative din 1979 până în prezent. Elemente reprezentative ale modelului continuă să aibă funcţionalităţile tradiţionale, adăugate la aspectul unic al Clasei G. Toate acestea se regăsesc şi la noua versiune: mânerul inconfundabil al portierei şi sunetul caracteristic la închiderea portierei, ornamentele cu rol de protecţie sau roata de rezervă expusă pe uşa portbagajului şi indicatoarele de direcţie proeminente. Astfel de trăsături extraordinare ale vehiculului, alături de numeroasele linii şi unghiuri drepte vizibile la exterior, contribuie la aspectul consacrat al modelelor Clasa G.

În timp ce la exterior a fost păstrat aspectul clasic, emblematic al Clasei G, interiorul noii generaţii a fost modernizat fundamental, reinterpretând moştenirea vehiculului clasic şi reflectând aspectul exterior în habitaclu. Prin caracterul său puternic de off-road şi dotările luxoase, Clasa G are deja o tradiţie importantă în ceea ce implică îmbinarea celor două extreme într-o simbioză armonioasă. Calitatea superioară a materialelor utilizate este inconfundabilă de la prima vedere şi atingere. Fiecare detaliu este finisat manual, cu fineţe absolută. 

Există numeroase trăsături de design exterior reprezentate la interiorul noii generaţii. Forma rotundă a farurilor din faţă, spre exemplu, este duplicată de forma gurilor laterale de ventilaţie. Similar, în cazul indicatoarelor consacrate, transpuse în forma difuzoarelor de sunet. Printre trăsăturile consacrate ale noului G se regăsesc şi mânerul dinaintea pasagerului faţă al maşinii, cât şi cele 3 comutatoare pentru diferenţialele blocabile, accentuate cu finisaje cromate. Ambele au fost optimizate meticulos şi păstrate drept trăsături caracteristice.

Panoul de instrumente, complet redesenat şi aranjat foarte clar, are în dotarea standard cadranele analogice rotunde, astfel că împătimiţii instrumentelor clasice rotunde nu vor fi dezamăgiţi. Similar cu modelele Clasa E şi Clasa S, panoul de instrumente poate include opţional un display mare, afişându-i şoferului informaţiile dorite în câmpul vizual direct al acestuia. În acest caz, cele două ecrane de 12,3 inch se îmbină vizual într-un afişaj comun de tip Widescreen Cockpit. Şoferii pot alege între trei stiluri diferite de afişaj – „Classic”, „Sport” şi „Progressive” – şi îşi pot configura totodată informaţiile şi modul de afişaj cel mai potrivit pentru nevoile lor individuale.

Echipat mai mult decât adecvat şi cu o gardă la sol de 270mm la nivelul punţii faţă, Clasa G abundă în potenţial pentru off-road. Cifrele vorbesc de la sine:
• capacitate de urcare de până la 100%, pe suprafeţe adecvate;
• garda la sol dintre axe atinge acum 241 milimetri, cu 6 milimetri mai mult decât anterior; adâncimea maximă la deplasarea prin vad este mai mare cu 10 centimetri, fiind acum de 70 centimetri;
• unghi înclinare laterală de 35°, cu 7° mai mult decât în cazul predecesorului;
• unghi degajare de 30°, unghi atac de 31°, cu 1° mai mult faţă de generaţia anterioară;
• unghiul de rampă este acum de 26°, cu 1° mai mare decât anterior;

În noul G (consum mixt de carburant: 12,3 l/100 km; nivel emisii CO2: min. 189 g/km, max. 289 g/km), motorul ultra-performant V8 pe benzină cu cilindreea de 4.0l asigură  puterea vehiculului. Noul motor biturbo produce 422 CP (310 kW) şi un cuplu maxim de 610 Nm între 2.000 şi 4.750 rpm.
Noua transmisie automată

Pentru transmiterea puterii, cutia de viteze automată 9G-TRONIC cu convertizor de cuplu a fost adaptată pentru a satisface nevoile legendei off-road. Astfel, dezvoltatorii au reuşit să reducă timpii de schimbare şi de răspuns ai transmisiei în 9 trepte cu ajutorul unei aplicaţii software dedicate. Transmisia cu raporturi cu acoperire largă nu doar că facilitează condusul mai silenţios şi mai confortabil, în special la turaţii scăzute, dar contribuie totodată la reducerea consumului de carburant.
 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide