Cele mai comune probleme care apar la o cutie de viteze automată

Autor: Radu Țuțulan 20 mai 2024 Știri auto
Cele mai comune probleme care apar la o cutie de viteze automată

Dacă nu este întreținută corect sau are o problemă din fabricare, pot surveni mai multe defecțiuni ale transmisie automate. Iată care sunt cele mai comune probleme care apar la o cutie de viteze automată.

Ca orice piesă mecanică, și transmisia automată se defectează în timp. Dar, dacă nu este exploatată corect, atunci aceasta se poate uza mult mai repede.

De aceea, e indicat să știi care sunt primele semne ce semnalează probleme la cutia de viteze automată.

Cele mai comune probleme care apar la o cutie de viteze automată

Cele mai comune probleme care apar la o cutie de viteză automată sunt:

  • scurgeri ale lichidului de transmisie;
  • supraîncălzirea;
  • schimbare nereușită a treptelor de viteză;
  • defecțiuni mecanice ale convertizorului de cuplu;
  • defecțiuni ale senzorilor.

Aceste probleme sunt, în general, ușor de identificat, dar e nevoie de expertiza unui specialist pentru a fi remediate.

Scurgerea lichidului de transmisie din cutia automată

Atunci când observi o pată de sub mașină, poate fi un semn că există scurgeri. Pentru a observa mai bine unde e scurgerea, puneți câteva cartoane sub vehicul.

Dacă provine de la cutia de viteze, atunci trebuie să ajungeți în cel mai scurt timp la mecanic.

Scurgerile de ulei din cutia de viteze pot apărea din cauza unor garnituri uzate sau componente deteriorate.

Recomandarea mecanicilor este ca, odată cu schimbarea filtrului de ulei, să fie înlocuite și elementele de etanșare ale cutiei automate.

Probleme electronice la o cutie de viteze automată

Cutiile de viteză automate sunt mult mai complexe decât cele manuale. Astfel, că producătorii au montat și o serie de senzori care să-i avertizeze pe șoferi ce defecțiuni apar în funcționarea acestora.

Dar, uneori inclusiv acești senzori se pot defecta și, din cauza acestor erori electronice, cutia de viteze nu mai funcționează corect.

Defecțiunile electronice sau ale senzorilor pot cauza probleme în schimbarea treptelor de viteză.

Dacă e doar o eroare de citire a datelor, atunci e suficientă ștergerea acestei erori în urma diagnozei. Dacă problema nu dispare, atunci va fi necesară, cel mai probabil, înlocuirea senzorului defect.

De ce se supraîncălzește cutia de viteze automată

Supraîncălzirea cutiei de viteze la o mașină cu transmisie automată poate fi cauzată de mai multe situații.

De exemplu, lipsa sau scăderea nivelului de lichid de răcire poate provoca această problemă.

De asemenea, dacă radiatorul de ulei nu funcționează corect, cutia de viteze se poate supraîncălzi.

Uzura excesivă în cuplaje care produce patinaj constant sau depunerile pe sistemul de răcire care îngreunează fluxul de ulei pot duce, de asemenea, la supraîncălzirea cutiei.

Probleme la schimbarea vitezelor la cutie automată

Atunci când se simte o smucitură sau că trece greu între trepte de viteză, înseamnă că e o problemă la transmisie.

Acest lucru poate fi cauzat de uzura componentelor interne, de uleiul folosit, de senzori sau de alte probleme mecanice.

De exemplu, poate o defecțiune legată de sistemul hidraulic poate duce la blocarea într-o anumită treaptă de viteză. Cutia mai poate rămâne blocată și atunci când sunt avariate componentele interne.

Convertizorul de cuplu se poate uza, de asemenea, în timp, cauzând simptome precum șocuri la schimbarea treptelor, vibrații sau creșterea consumului de combustibil.

Atunci când identificați aceste probleme ale transmisiei automate, trebuie să duceți mașina obligatoriu în service, pentru diagnoză și repararea defecțiunilor.

Dacă sunt amânate, aceste probleme se pot agrava și duce la avarii mult mai serioase.

Cât costă reparația la o cutie de viteze automată?

Pentru că repararea unei cutii de viteze automată presupune multă atenție și necesită mult timp, costurile sunt pe măsură.

Cu cât transmisia este mai complexă, cu atât reparațiile costă mai mult.

Dacă sunt doar erori de soft, atunci costul intervenției este de câteva sute de lei. Dar o reparație complexă poate însemna un cost de câteva mii de euro

Problemele la o cutie de viteze automată sunt, în general, costisitoare. Trebuie demontată complet, are multe componente mici, deci orice intervenție este migăloasă. Poți lucra la reparația unei cutii automate câteva ore sau câteva zile. Iar prețul poate ajunge la câteva mii de euro, pentru o reparație foarte complicată”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.

Cum se conduce corect o mașină cu transmisie automată

Pentru a evita uzura prematură a cutiei de viteze automată, ar trebui să ții cont de anumite aspecte.

Astfel, este indicat să folosești doar piciorul drept pentru a frâna sau accelera.

De asemenea, nu trebuie activat modul Parking (P) înainte ca mașina să se oprească total. Și nici nu trebuie lăsată mașina în modul Neutru (N) cât timp aceasta se află în mișcare.

În momentul în care apar primele semne de patinare a ambreiajului, atunci ar trebui înlocuit întregul kit.

Și, nu în ultimul rând, după activarea modului Drive (D), treapta de viteză nu ar mai trebui schimbată decât la destinație. Adică, la semafor sau când sunt blocaje în trafic, iar timpul de oprire e scurt, ar fi bine ca mașina să rămână în D.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide