Costurile de întreținere ale unei mașini cu cutie automată. Avantaje și dezavantaje

Autor: Adrian Somai 23 ian. 2023 Știri auto
Costurile de întreținere ale unei mașini cu cutie automată. Avantaje și dezavantaje

Te gândești la schimbarea mașinii și ai început să iei în calcul ideea unei cutii automate și nu știi totuși ce să faci? Oricât de mult ți-ar plăcea condusul unei mașini cu cutie manuală, trebuie să știi că alături de cutia automată vin o serie întreagă de avantaje. Este drept, există și anumite dezavantaje, precum costurile ceva mai mari de întreținere pe care le implică aceasta. Nimic nu este de speriat însă!

Cutia automată de viteze s-a dovedit de-a lungul anilor a fi soluția perfectă pentru condusul în mediul urban. Nu mai ai grija schimbării vitezelor și te poți concentra mai mult la trafic. În plus, vei putea ține permanent mâinile pe volan și vei scăpa de efortul apăsării repetate a pedalei de ambreiaj.

Principalele avantaje ale cutiei automate

Așa cum evidențiam și în rândurile anterioare, cutia automată este cea mai bună alegere pentru șoferii începători. Aduce cu sine o ușurință mai mare în condus. Practic, poți spune că mașina își schimbă singură vitezele, ceea ce înseamnă că tu, ca șofer, poți să fii mai atent la trafic, la semnele de circulație și la mașinile din jurul tău. Per total, confortul la volan este mult mai ridicat în acest caz.

O cutie automată de viteze îți va aduce în plus și un demaraj mai lin, urmând să te pui în mișcare imediat după ce ai ridicat piciorul de pe pedala de frână. Este un lucru care se va dovedi util nu numai la semafor, ci în special atunci când te aflii pe o pantă unde pornirea este ceva mai complexă.

Principalele dezavantaje ale cutiei automate

Cutia automată vine la pachet și cu anumite dezavantaje, unul dintre ele fiind accelerația ceva mai lentă. Modelele mai noi sunt echipate acum cu moduri secvențiale, care scurtează timpii de schimbare a treptelor, însă mașinile nu foarte scumpe și puțin mai vechi se dovedesc a fi ceva mai lente din acest punct de vedere.

De asemenea, este posibil să întâmpini probleme la plecarea de pe loc în condiții ceva mai extreme de vreme. Spre exemplu, dacă pe jos este mult noroi sau solul este înghețat, atunci plecarea se va dovedi a fi ceva mai dificilă. Lucrurile se schimbă însă dacă vorbim despre o mașină cu o cutie de viteze automată echipată cu un mod adaptat la plecarea de pe loc în condiții de îngheț.

Costurile de întreținere ale unei mașini cu cutie automată

Dacă banii sunt cu adevărat o problemă, atunci trebuie să știi că această cutie automată îți va scoate ceva mai mulți bani din buzunar în comparație cu una manuală. Spre exemplu, vei avea un consum ceva mai ridicat de carburant. Apoi, nu poți să treci nici peste intervalul mai des al reviziilor tehnice. Mai rău, dacă se strică și trebuie schimbată, o cutie automată nu este deloc ieftină!

În teorie, mulți producători susțin că nu este nevoie de o schimbare a uleiului în cazul unei transmisii automate. Sigur, poate fi așa în multe cazuri, însă dacă observi scurgeri neconforme este nevoie să acționezi și să înlocuiești uleiul. Asta nu se va întâmplă însă prea curând, simpotomele în cazul mașinilor cu transmisie automată începând să apară abia după parcurgerea a 150.000 de kilometri.

Mai mult, ține cont de faptul că proprietățile uleiului încep să se deterioreze odată cu înaintarea în timp și în vârstă a mașinii. Totodată, nu uita că prevenția este mai importantă și mai ieftină decât reparația! Așadar, cei mai mulți specialiști recomandă schimbul de ulei la fiecare 150.000, cel mult 200.000 de kilometri parcurși. Dacă nu conduci însă atât de mult, ia în calcul mai des schimbarea lui, poate la fiecare doi sau trei ani.

În multe cazuri, plăcuțele de frână de pe puntea față vor trebui, de asemenea, să fie înlocuite mai des la mașinile echipate cu o cutie automată de viteze. În plus, mașinile cu transmisie manuală sunt mai puțin complicate din punct de vedere mecanic în comparație cu cele cu transmisie automată, ceea ce înseamnă că sunt și mai ieftine de reparat sau de întreținut.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Adrian Somai
Adrian Somai
Am studiat cursurile Facultății de “Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori” din cadrul Academiei de Studii Economice București. Lucrez în presă de mai bine de cinci ani, colaborând de-a lungul vremii cu diverse publicații precum Ziarul de Sport, Cars.ro sau Manager.ro. Mi-a plăcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide