Cum a pierdut România 500 de milioane de euro din banii Mercedes Benz

Autor: Marius Vișan 18 mai 2016 Știri auto
Cum a pierdut România 500 de milioane de euro din banii Mercedes Benz

 


La începutul lunii mai România a pierdut o investiţie de jumătate de miliard de euro a grupului german Daimler, germanii alegând Polonia în defavoarea ţării noastre. Motivul principal pentru care am fost refuzaţi fiind infrastructa slabă, a declarat, miercuri, vicepremierul Costin Borc, scrie Digi24.ro.

„Cei de la Daimler voiau ca piesele să ajungă în 17 ore la poarta fabricii din Bremen. Din această cauză, Sebeş nu s-a putut califica”, a spus Borc citat de Digi24.ro.

Deşi motivele care au dus la pierderea investiţiei Daimler sunt destul de clare, vicepremierul este de părere că: „Nu infrastructura este problema principală pentru industria auto, ci forţa de muncă. Trebuie să ne ocupăm de calificarea forţei de muncă şi de păstrarea specialiştilor în ţară”.

Pierderea investiţiei de 500 mil. euro într-o nouă uzină de motoare în favoarea Poloniei este considerată a fi unul dintre cele mai mari sau poate chiar cel mai mare eşec al României din ultimii ani, în con­textul în care aceasta ar fi însemnat 1.500 de noi locuri de muncă şi exporturi anuale de peste 1 mld. euro. 

Polonezii se lăudau deja cu o săptămâna înainte ca veştile oficiale să ajungă la noi cu faptul că Mercedes-Benz va investi într-o uzină la ei în ţară. Noua fabrică va crea câteva sute de locuri de muncă şi va fi construită în oraşul Jawor, din Silezia Inferioară, urmând ca aici să se producă motoare pe benzină şi diesel pentru automobilele Mercedes-Benz.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide