Cum arată martorul de bord de AdBlue la Dacia Duster și când se aprinde

Autor: Marius Vişan acum 2 luni Știri

Pentru reducerea emisiilor poluante, unele dintre motoarele diesel sunt echipate cu un sistem de reducere catalitică selectivă (SCR) care funcționează cu aditiv AdBlue. Această tehnologie transformă continuu oxidul de azot (NOx) emis de motoarele diesel în gaze inofensive (vapori de apă și azot).

Această tehnologie nu afectează randamentul motoarelor. Utilizarea acestei tehnologii asigură respectarea noilor standarde, care sunt mai stricte și mai exigente pentru producătorii auto.

AdBlue este o soluție apoasă, incoloră și netoxică, formată din uree pură (32,5%)și apă demineralizată (67,5%). Substanța este disponibilă la majoritatea stațiilor de carburant.

Mașina te anunța automat când este cazul să umpli rezervorul de AdBlue

Un rezervor de AdBlue plin este suficient pentru circa șase – opt plinuri de carburant. Substanța trebuie utilizată nediluată.

Rezervorul AdBlue este separat de cel pentru carburant și poate fi accesat cu ușurință, fie prin aceeași clapetă ca rezervorul diesel, fie printr-o clapetă separată.

Ai grijă să nu alimentezi rezervorul diesel cu AdBlue sau invers. Dacă ai alimentat greșit, nu porni motorul, deoarece se poate defecta sistemul SCR.

Așa arată martorul de bord de AdBlue la Dacia Duster

Apariția acestuia avertizarea privind scăderea nivelului lichidului, iar șoferul are în continuare la dispoziție o anumită perioadă de timp înainte că reumplerea să fie absolut necesară. Dacă apariția acestuia are loc simultan cu cea a martorului sub formă de cheiță asta înseamnă o problemă care impune deplasarea la service.

Defecțiuni ale sistemului de AdBlue la Dacia Duster diesel


Sursa foto: Dacia


Comentarii
Inchide