Cum poți să afli numărul real de kilometri ai unei mașini second-hand pe care vrei să o cumperi

Autor: Mihai Morcovescu acum o lună Știri auto

Dacă te-ai hotărât să-ți cumperi o mașină, dar din cauza bugetului nu îți permiți una nouă, poți să te orientezi către piața second-hand. În acest caz, va trebui să fii foarte atent la cât mai multe detalii pentru a nu te lăsa păcălit de către persoana de la care cumperi.

Un automobil rulat poate arăta foarte bine pe afară și poate avea un preț foarte bun. Însă, la fel de bine, acesta poate ascunde numeroase defecte tehnice. Unul dintre cele mai importante criterii de care trebuie să ții cont atunci când achiziționezi o mașină la mâna a doua îl reprezintă numărul de kilometri.

De cele mai multe ori, acesta nu corespunde cu realitatea, iar noi îți vom spune cum poți să verifici repede și simplu dacă s-a umblat la kilometraj.

Cum verifici la exterior numărul real de kilometri?

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

O mașină care a parcurs foarte mulți kilometri prezintă de regulă un grad ridicat de uzură. De aceea, este foarte important să fii atent la toate detaliile atât la exterior, cât și la interior.

Cea mai eficientă metodă pentru verificarea numărului de kilometri o reprezintă efectuarea unui test computerizat. Acesta poate fi făcut într-un service auto care oferă astfel de servicii sau la reprezentanţa mărcii respective.

Dacă faci de unul singur aceste verificări îți recomandăm să le faci ziua, nicidecum după lăsarea întunericului. Astfel, la lumina zilei vei putea vedea eventualele diferențe de culoare, iar acestea se traduc prin lovituri.

Verifică și starea anvelopelor. Dacă acestea sunt de mărci sau profiluri diferite sau dacă sunt uzate neuniform înseamnă că ceva nu este în regulă. Aruncă apoi o privire pe sub mașină și uită-te după eventuale scurgeri de lichide (ulei sau apă).

De asemenea, dacă observi urme clare de rugină la nivelul pragurilor, al aripilor ori a țevii de eșapament, mașina are sigur peste 100.000 de kilometri. Nu în ultimul rând, nu omite motorul. Dacă observi cabluri sau furtunuri lipite cu bandă adezivă sau cu scotch este clar că automobilul este foarte vechi și rulat.

Cum verifici la interior numărul real de kilometri?

După ce ai terminat cu exteriorul va trebui să treci la interior. Astfel, planșa de bord a unui autoturism cu foarte mulți kilometri la bord va prezenta crăpături, zgârieturi sau deformări.

De asemenea, un volan foarte tocit și un scaun al șoferului rupt, crăpat sau care prezintă urme clare de uzură sunt alte semne pentru o mașină care a parcurs foarte mulți kilometri.

În același timp, un pedalier care prezintă urme de uzură semnificative este un alt indiciu referitor la vechimea mașinii. Totodată, dacă levierul schimbătorului de viteze sau mânerul frânei de mână sunt tocite sau crăpate înseamnă că ai de-a face cu un automobil foarte vechi.

Nu uita de cartea de service a mașinii. Dacă este înregistrată o revizie făcută la 250.000 de kilometri, iar în bord vezi 120.000 de kilometri, este mai mult decât evident că s-a umblat la odometru. Dacă vânzătorul nu îți poate prezenta cartea de service ar trebui să eviți cumpărarea respectivei maşini.

Cum verifici online numărul real de kilometri?

În afară de verificările de ordin vizual mai există o metodă și mai simplă pentru a verifica istoricul unei mașini second-hand. Este vorba despre o platformă online de care beneficiezi gratuit pe site-ul oficial al Registrului Auto Român (RAR). Informațiile dorite le poți obține introducând seria de șasiu (seria VIN).

Aceasta permite vizualizarea numărului de kilometri ai maşinii care a fost consemnat când a trecut pe la RAR sau când a făcut ITP-ul. Această verificare este relevantă pentru automobilele care au fost rulate în România şi aproape inutilă în cazul celor de import.

În același timp, există posibilitatea să verifici kilometrajul unei mașini sau reparațiile la care aceasta fost supusă pe site-uri specializate. Acestea pun la dispoziție informații complete referitoare la un autoturism prin interogarea mai multor baze de date.


Sursa foto: ProMotor


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide