Cum s-ar putea schimba imaginea parteneriatului Renault – Nissan?

Autor: Ionuț Vîlciu 10 oct. 2022 Știri auto
Cum s-ar putea schimba imaginea parteneriatului Renault – Nissan?

Renault și partenerul său Nissan au anunțat că au avut discuții despre viitorul alianței lor. Se pare că producătorul auto japonez ar putea investi în viitoarea divizie Renault dedicată mașinilor electrice.

Discuțiile dintre cei doi producători de automobile, care ar putea determina cea mai mare schimbare a alianței de la arestarea în 2018 a directorului Carlos Ghosn, au inclus luarea în considerare a vânzării unei părți din acțiunile pe care Renault le are în Nissan, Transmite Reuters.

Într-o declarație comună, Renault și Nissan au spus că sunt „angajați în discuții de încredere în jurul mai multor inițiative”, inclusiv o potențială investiție Nissan în divizia de vehicule electrice și ceea ce au numit „îmbunătățiri structurale” în alianță.

CEO-ul Renault, Luca De Meo, care a fost în Japonia în weekend, și CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, au fost esențiali în discuțiile despre remodelarea termenilor alianței, a transmis o sursă anonimă.

Cum s-ar putea schimba alianța dintre Renault – Nissan?

Renault și-ar dori să aibă Nissan ca investitor într-o nouă divizie de vehicule electrice pe care o înființează alături de una separată pentru motoare cu ardere internă. În schimbul acestei investiții, Nissan caută ca Renault să își reducă acțiunile în cadrul producătorului auto japonez. Se pare că producătorul nipon vrea paritate. Acest lucru ar însemna ca fiecare dintre cele două companii să dețină câte 15 din cealaltă. În acest moment, Renault are acțiuni de 43% în Nissan.

Alianța dintre cele două companii a luat naștere în anul 1999. Renault deține 43% din acțiunile producătorului nipon Nissan. Pe de cealaltă parte, Nissan deține o parte de aproape trei ori mai mică din acțiunile Renault. Compania japoneză deține 15 din producătorul francez. De asemenea, statul francez deține o cotă de 15% din Renault. Alianţa Renault – Nissan a devenit unul dintre cei mai mari producători de automobile după includerea Mitsubishi în anul 2016.

Sursa: Reuters

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide