Cutia de viteze: ce să NU faci niciodată transmisiei mașinii tale

Autor: Mihai Morcovescu 03 dec. 2021 Știri auto

Cutia de viteze a unei mașini este una dintre cele mai importante componente, fie aceasta manuală sau automată. Pentru a fi scutit de orice problemă ce poate apărea la nivelul cutiei de viteze a automobilului pe care îl conduci îți vom spune ce ar trebui să nu faci niciodată.

Ce să nu faci niciodată la cutia de viteze manuală?

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Nu ține apăsat ambreiajul în timp ce conduci deoarece asta va duce la o frecare suplimentară și ambreiajul se va uza rapid.

Nu schimba treptele de viteză fără să apeși ambreiajul pentru că transmisia se va uza mai repede.

Nu lăsa mașina în viteză atunci când staționezi la semafor deoarece asta va duce la uzura rapidă a ambreiajului.

Nu folosi o treaptă de viteză dacă turația și viteza cu care rulezi nu sunt optime deoarece vei suprasolicita transmisia și motorul.

Nu apăsa pedala de frână fără să apeși și ambreiajul deoarece nu vei mai avea control asupra mașinii. În plus, în oraș, ți se poate opri motorul.

Nu tura în mod excesiv motorul înainte de a trece la treapta următoare de viteză deoarece vei pune presiune pe cutia de viteze manuală.

Nu schimba treapta a doua imediat după prima treaptă. Acest lucru este recomandat să-l faci doar la o viteză cuprinsă între 10 și 25 km/h.

Nu lăsa la punctul „mort” levierul schimbătorului deoarece, într-o situație-limită, nu vei putea controla mașina.

Ce să nu faci niciodată unei cutii de viteze automată?

4 probleme des întâlnite la mașinile cu cutie automată
Nu folosi două picioare deoarece poți apăsa simultan ambele pedale ale mașinii și, astfel, poți produce un accident cu urmări grave.

Nu comuta niciodată modul Parking (P) înainte ca mașina să se oprească complet deoarece transmisia va fi afectată.

Nu lăsa mașina să „curgă” la vale trecând în modul Neutru (N). Se va opri fluxul de combustibil către motor și se va reduce controlul asupra mașinii deoarece nu vei putea face frână de motor (este cazul transmisiilor automate care au și modul Manual).

Nu uita să cuplezi frâna de parcare mai ales când parchezi pe un drum în pantă/rampă deoarece există riscul ca mașina să o ia la vale.

Nu cupla modul Neutru (N) în timp ce conduci deoarece defecțiunile la nivelul transmisiei automate pot fi extrem de costisitoare.

Sursa: Acko.com

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Promotor.ro


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide