Dacia Duster cu motor V8 – Exemplar unicat, gata să meargă pe orice teren

Autor: Ionuț Vîlciu acum 2 luni Știri auto

Un exemplar de Dacia Duster a fost transformat în mașină de raliu. Sub capotă se află acum un motor V8 de 5,0 litri.

Când vine vorba de competițiile de raliu, Dacia nu este primul nume care ne vine în minte. Probabil că ne gândim la Subaru, Ford sau Mitsubishi. În cadrul raliului Paris – Dakar, Mitsubishi este cel mai de succes producător, având la activ 12 victorii.

Pe principiul mașinilor folosite în această competiție a fost creat și Duster-ul despre care vorbim astăzi. De asemenea, este și prima Dacia Duster modificată în acest fel.

Dacia Duster de raliu – ce modificări are?

În primul rând, trebuie să aflăm ce a mai rămas de pe un Duster de serie. Răspunsul este că au mai rămas doar grila frontală, farurile și ușile. Restul este construit de la zero.

Mașina are un șasiu tubular omologat de FIA. Șasiul trebuie să respecte cerințe stringente legate de siguranță, dat fiind scopul acestei mașini. Bineînțeles, suspensia este construită special pentru această mașină. Mașina are chiar și amortizoare duble, de la Reiger.

Pe parte de motor, acest Duster are o unitate V8, de 5,0 litri, natural aspirată. Acesta ar trebui să dezvolte în jur de 380 de cai și 600 Nm cuplu, fiind un motor orientat către fiabilitate. Motorul este cuplat la o transmisie secvențială cu șase rapoarte, puterea ajungând la toate cele patru roți.

În partea din spate a mașinii există un suport pentru roțile de rezervă. Aici poate fi găsit și un rezervor cu aer. De asemenea, există și o lopată, dar și rampe aderente, pentru situațiile mai grele în care e nevoie să scoți mașini din nisip sau teren mai dificil.

La interior, mașina a primit scaune și centuri special create pentru competiții. Printre celelalte echipamente se numără un sistem de intercom pentru pilot și copilot dar și ecranul multifuncțional de la care se pot afla toate informațiile despre mașină. Schimbarea treptelor se face de la maneta amplasată între cele două scaune, padelele nefiind acceptate.

Sursa: Cu si Despre Masini

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Cu si Despre Masini YouTube


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide