Și Dacia Duster rămâne fără motor diesel? Ce are de gând Grupul Renault?

Autor: Promotor 01 oct. 2020 Știri auto

Și Dacia Duster ar putea rămâne fără motor diesel. Grupul Renault va prelua și va implementa strategia lansată odată cu noile Logan, Sandero și Sandero Stepway la nivelul întregii game disponibile în statele membre ale Uniunii Europene. Presa din Franța spune că acest lucru se va întâmpla extrem de rapid.

GALERIE FOTO

Gamele Renault Clio, Captur și Kadjar nu vor mai include motorizări diesel de la 1 ianaurie 2021. Este vestea pe care o dau jurnaliștii francezi. Măsura are la bază noile norme de poluare care vor intra în vigoare anul viitor.

Primul care va fi eliminat este motorul diesel 1.5 Blue dCi, disponibil la Renault Clio și Captur, dar și la Dacia Duster. Acesta, în versiunile existente în gama Clio, cu 85, respectiv 115 cai putere, dispare încă din luna decembrie, scrie Caradisiac. Acesta și-ar putea primi, pentru o scurtă perioadă de timp, un succesor cu 100 de cai putere, care să facă tranziția la o gamă fără diesel. În schimb, 1.7 Blue dCi, care pune în mișcare SUV-ul compact Kadjar, nu va avea urmaș.

Dacia Duster fără diesel, dar cu tehnologie E-Tech?

Aplicarea acestei strategii în gama Dacia ar avea logică în acest context. Alinierea la normele europene Euro 6d, care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie, este prea costisitoare pentru Grupul Renault. Este explicația și pentru decizia grupului auto de a renunța la propulsiile diesel și în cazul noilor Logan, Sandero și Sandero Stepway, o decizie care i-a luat prin surprindere pe fanii brand-ului.

Renault a prezentat recent noul Arkana în versiune europeană. Ca și noile modele Dacia, nici acesta nu va fi disponibil în versiune diesel. Această decizie are ca justificare și alegerile făcute de clienți în ultimii ani. Preferințele lor pentru acest tip de propulsie sunt în picaj, scăzând de la 73% în 2013 la 31% în 2020 în Franța.

Chiar dacă nu vor elimina complet motorul Blue dCi în următoarele trei luni, francezii vor renunța treptat la diesel, scrie Caradisiac, care numește această strategie “de-dieselisation” (de-dieselizarea). Versiunile cu tehnologie E-Tech vor fi cele care vor prelua rolul celor cu un consum redus. Această tehnologie ar putea ajunge și la Duster odată cu cea de-a treia generație a SUV-ului românesc.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Dacia



Comentarii
Inchide