Test drive Renault Clio hibrid și Renault Captur Plug-in Hybrid – Eco la momentul potrivit

Autor: Elena Luchian 15 sept. 2020 Test in premiera

Renault a stat. A așteptat. A ascultat. Apoi a trimis pe piață noile Clio și Captur E-Tech. Sunt primele versiuni cu tehnologie hibridă ale constructorului francez. Și tocmai le-am testat pe drumurile din Bulgaria.

GALERIE FOTO

Lideri în vânzări în segmentele lor în Europa, Clio și Captur primesc acum versiuni extrem de economice. Sunt ușor de recunoscut eco-Renault-urile. Logo-ul E-Tech apare pe montantul central, dar și în dreapta spate. În partea frontală și-au făcut loc prize de aer, care îi confirmă designul dinamic. În partea stângă a instrumentarului de bord, un indicator îți arată nivelul de energie din baterie, fluxul de încărcare (Power și Charge), iar printre butoanele aliniate sub ecranul tactil se regăsește și unul cu inscripția “EV”. Îl apeși și adio poluare! Rulezi cu emisii zero!

Test drive Renault Clio si Captur E-Tech (17)

GALERIE FOTO

Renault Clio E-Tech Hybrid și Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid sunt puse în mișcare de un sistem de propulsie inspirat de cel al monoposturilor de Formula 1. Acesta integrează un motor termic aspirat pe benzină de 1,6 litri de 91 de cai putere și două motoare electrice. Cel mare este un motor electric convențional, iar cel mai mic funcționează ca un starter-generator.

Ansamblul îi asigură lui Clio hibrid 140 de cai putere și livrează 160 la Captur plug-in hybrid.

Cum se conduc noile Renault Clio și Captur E-Tech?

Clio se așează pe drum ca un hot hatch veritabil, mai ales în modul Sport (unul dintre cele trei disponibile, alături de Eco și My Sense). Prin munții Bulgariei, și la urcare, și la coborâre, este sigur pe el în viraje și îți transmite încredere când îi forțezi limitele. Cu doar 10 kilograme mai mult cântărește versiunea hibridă față de versiunea diesel, de exemplu. Evident, diferența este insesizabilă, dar parcă poziționarea ei foarte jos îi schimbă un pic centrul de greutate. Clio zburdă, pur și simplu, pe serpentine, silențios și jucăuș.

Test drive Renault Clio si Captur E-Tech (9)

Cu gardă mai mare la sol, Captur îndeamnă parcă la un stil de condus mai liniștit, deși nici el nu se intimidează la o rulare sportivă pe serpentine. Simți uneori nevoia unor padele sau a unui mod manual de schimbare a treptelor. Dar stai! Vei vedea că nu ai ce să schimbi, pentru că nu discutăm de trepte în cazul transmisiei. Așa că motoarele îți livrează putere în funcție de cum calci pedala de accelerație. Deci dacă ai nevoie de mai mult, curaj! Doar așa simți adevărata putere a modelului plug-in hybrid și abia atunci simți că sistemul gestionează inteligent și corect resursele.

Captur rulează fin, livrează atât cât ai nevoie, în special când are bateria încărcată. Cu liniile rotunjite și izolarea fonică exemplară, SUV-ul mic din Hexagon ține la distanță zgomotul produs de vânt la viteze de autostradă.

Test drive Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid (7)

La Clio, bateria de proveniență Hitachi are 1,2 kWh și este poziționată sub podeaua portbagajului, fără să-i afecteze volumul de 300 de litri și lăsând loc pentru roata de rezervă. Se încarcă singură în mers. “Clio E-Tech va merge 80% din timp doar electric”, susține constructorul din Hexagon.

Consum de 4,2 l/100 km a arătat Clio în mers sportiv pe înșiruirea interminabilă și extrem de distractivă de serpentine, la urcare, când nici nu i-am dat timp motorului electric să intre în acțiune. În plimbarea prin Sofia, valoarea din bord mă făcuse să cred că s-a stricat mașina: 3,5 l/100 km. V-am zis că motorul electric și starter-generator-ul își fac treaba? Și să nu uit: cu aerul condiționat pornit, pentru că temperatura din capitala Bulgariei se apropia de 30 de grade.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, cu ale sale moduri Pure, Sport și My Sense, își ascunde bateria de 9,8 kWh sub bancheta din spate, care glisează în continuare 16 centimetri. Apariția bateriei a forțat o serie de schimbări la SUV-ul de clasă mică. Astfel, Captur vine acum cu punte multi-link pe spate în locul celei semi-rigide, și setări noi ale suspensiei pentru a asigura un plus de confort.

Test drive Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid (1)

Trebuie să ținem cont că noul Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid cântărește cu 300 de kilograme mai mult decât Captur care funcționează exclusiv cu motor termic, ajungând acum la 1.564 de kilograme. Vom ține noi, pentru că el – din comportamentul pe care îl afișează – ignoră cu eleganță kilogramele în plus!

Renault promite o autonomie electrică de până la 65 de kilometri în ciclul urban, conform standardului WLTP. Un aspect netestat, pentru că am ajuns înapoi la Sofia, la volanul SUV-ului Captur, cu bateria descărcată.

4,4 l/100 km a cerut mașina cu bateria goală, la revenirea în Sofia, după escapada pe serpentine și rularea pe autostrada pe care limita de viteză a fost de 140 km/h.

Bateria se poate încărca între 3 și 5 ore, în funcție de priza la care conectezi mașina. Portul de încărcare este pe dreapta, iar rezervorul de 39 de litri se alimentează pe partea stângă.

Funcția E-Save îți păstrează energia din bateria încărcată la cel puțin 40% pentru că poate vei dori să rulezi exclusiv electric atunci când ajungi în oraș, de exemplu.

Test drive Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid (8)

GALERIE FOTO

Renault E-Tech – o transmisie cu moduri, nu cu trepte

Renault a creat o cutie multimodală inovatoare. Mașinile nu au ambreiaj și pornesc în modul electric la călcarea accelerației, nu la ridicarea piciorului de pe pedala de frână, așa cum funcționează automatele cu propulsie convențională.

Renault păstrează misterul în privința numărului de trepte, deși la volan se simte cum transmisia schimbă. Dar cei au lucrat la dezvoltarea ei vorbesc despre 15 moduri diferite de funcționare a cutiei. Trei sunt pentru motorul electric și cinci ale motorului termic, fiind astfel disponibile cele 15 combinații.

Test drive Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid (3)

Apare pe selectorul de trepte un mod Brake, pentru optimizarea recuperării energiei. Evident, în modul Brake, bateria se încarcă mai rapid, dar mașina decelerează abrupt atunci când ridici piciorul de pe pedala de accelerație. Avantajul, pe lângă încărcarea rapidă a bateriei în mers, este că nevoia de a frâna este redusă la minimum. Se reduce astfel și ritmul de uzură a discurilor și plăcuțelor.

150 de patente a înregistrat Renault pentru ceea ce se ascunde în transmisia fără trepte.

Clio va ajunge pe piață în luna noiembrie, dar Captur E-Tech Plug-in Hybrid se poate comanda deja. Are preț de pornire de 28.800 de euro. Ambele se califică pentru bonusul oferit de stat în programul Rabla Plus. Tichetul îi aduce lui Captur o reducere de aproximativ 5.000 de euro.

Echipările standard ale lui Clio și Captur E-Tech Edition vor fi mai generoase decât echiparea Intens a versiunilor cu propulsie convențională. Selectorul e-shifter și consola plutitoare, dar și pornire fără cheie se află pe lista de dotări standard.

Verdict

Test drive Renault Clio si Captur E-Tech nou 2

Renault a venit cu tehnologia sa E-Tech la momentul potrivit, după ce și-a dat timp să o gândească și să o implementeze bine. Francezii au jucat totul pe cartea consumului și se pare că au câștigat. Au creat două mașini ultra-economice, fără impact asupra dinamicii și spațiului la bord.

 

 

VIDEO:

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...

Sursa foto: Renault



Comentarii
Inchide