Cum s-a descurcat Dacia Sandero Stepway la Testul Elanului?

Autor: David Andrei acum 3 luni Știri

Dacia Sandero Stepway este pusă din nou la grea încercare, la o săptămână de la testele Euro NCAP. Modelul produs în România trebuie să treacă Testul Elanului.

GALERIE FOTO

Jumătate de an a trecut de când fanii Dacia au privit cu uimire și încântare primele imagini cu noua generație Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway. Aceasta din urmă și-a adjudecat marea majoritate a reacțiilor pozitive. Modelul intră acum în Testul Elanului.

Echipa km.77 a dus un Sandero pe circuitul testat pentru a-i testa comportamentul în situații extreme. Versiunea aleasă de spanioli a fost cea cu sistemul de propulsie Eco-G, cu rezervor de gaz petrolier lichefiat și cu echiparea de top, Comfort.

Modelul rulează pe jante din aliaj de 16 inci cu anvelope Hankook Ventus Prime 3.

În proba desfășurată la 73 km/h, suspensia moale și garda mare la sol sunt factorii care determină un ruliu semnificativ. Jaloanele de pe circuitul improvizat rămân însă, în picioare. Cel aflat la volan nu a avut nicio secundă senzația că nu este în siguranță.

La încercarea următoare, la o viteză de 78 km/h, Sandero Stepway subvirează. Specialiștii cred că de vină este ESC-ul intrusiv, care a frânat brusc roata stânga față.

La 80 km/h, mașina a subvirat din nou și a ratat intrarea în cea de-a doua fază a testului de manevrabilitate.

Cu toate acestea, pe parcursul procedurii din Testul Elanului, Dacia Sandero Stepway a avut un comportament predictibil și a reacționat sigur. La Testul Elanului, cea de-a treia generație a modelului s-a comportat evident mult mai bine decât Sandero Stepway II.

Dacia Sandero Stepway, slalom printre jaloane după Testul Elanului

Tot garda mare la sol și suspensia moale au produs mici probleme la schimbarea direcție în proba de slalom printre jaloane. ESC-ul a reacționat discret, fără să intervină peste manevrele șoferului.

Produsă la Mioveni, spre deosebire de versiunea Sandero, Sandero Stepway pornește în România de la 12.350 de euro. Săptămâna trecută, mașina a fost notată cu două stele Euro NCAP. Organizația a depunctat modelul românesc din cauza absenței unor sisteme de asistență, cum ar fi funcția de detectare a pietonilor și bicicliștilor sau asistență la menținerea benzii de circulație. Pentru cum s-a comportat în cadrul testelor de impact, Sandero Stepway a primit patru stele.

VIDEO:



Comentarii
Inchide