Dacia Spring a obținut punctaj maxim la testele de emisii Green NCAP

Autor: Mihai Morcovescu acum o lună Știri auto

Euro NCAP a anunțat rezultatele înregistrate la cea mai nouă sesiune de evaluare desfășurată în cadrul testelor de emisii Green NCAP. Mașinile care au fost testate de această dată au fost modelul electric românesc Dacia Spring și Toyota Aygo X. Ambele automobile au fost lansate pe piață la începutul anului trecut.

Testele Green NCAP au fost lansate în urmă cu trei ani și jumătate. În cadrul acestor teste sunt evaluate emisiile mașinilor atât în laboratoarele din opt țări europene, cât și în condiții reale pe șosea.

În pofida denumirii, testele se adresează atât mașinilor echipate cu motoare convenționale pe benzină și diesel, cât și vehiculelor electrice.

Ce sunt testele de emisii GreenNCAP?

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Organizația Euro NCAP, recunoscută la nivel european pentru testele de siguranță, a lansat la începutul lui 2019 un nou program de teste. Denumit GreenNCAP, acesta constă în teste care evaluează emisiile realizate în condiții de laborator și pe șosea.

Fiecare mașină testată primește un așa-numit index de calitate a aerului (Clean Air Index). Acesta este acordat atât pe baza unui test realizat pe șosea, cât și pe baza unor teste de laborator.

Aceste teste evaluează emisiile de hidrocarburi nearse (HC), monoxid de carbon (CO), oxid de azot (NOx) și particule (PN). În același timp, testele realizate în laborator se fac la rece și la cald, precum și în modurile Eco, Sport și Highway.

Mergând mai departe, fiecare mașină testată mai primește și un index de eficiență energetică. Acesta este acordat pe baza datelor referitoare la consum obținute în testele de laborator în condițiile enumerate anterior.

Cum a fost punctat Dacia Spring

La cea mai recentă sesiune de teste au fost evaluate două modele. Unul dintre acestea a fost automobilul electric autohton Dacia Spring. În urma testelor, automobilul cu emisii zero care poartă sigla producătorului din Mioveni a obținut maximum de puncte, și anume 5 stele verzi.

Pe baza testelor realizate pe șosea și în laborator, Spring a primit un index de calitate a aerului maxim, adică 10 din 10. Indexul de eficiență energetică, bazat pe datele de consum obținute în testele de laborator la rece și la cald, a fost de 9,8 din 10. În sfârșit, indexul pentru gazele de eșapament a fost de asemenea maxim: 10 din 10.

Consumul mediu măsurat a fost de 18,5 kWh/100 km, ceea ce se traduce printr-o autonomie de 180 de kilometri. În testul de autostradă, consumul a fost de 23 kWh/100 km, ceea ce înseamnă că autonomia a fost de 140 de kilometri, în condițiile unei temperaturi de 23°C.

Raportul întocmit de specialiștii de la GreenNCAP vorbește despre o mașină ecologică ideală. Și asta, mai ales pentru cei care caută o variantă de mobilitate urbană individuală funcțională, curată, eficientă și accesibilă. Spring nu se remarcă doar prin nivelul zero al emisiilor, ci și printr-un consum redus de energie.

Modelul Toyota Aygo X a primit în schimb 3,5 stele verzi. Mini crossover-ul japonez a fost punctat cu 6,2/10 la indexul de calitate a aerului maxim, 6/10 la cel de eficiență energetică șicu 4,8/10 la indicele pentru gazele de eșapament.

Sursa: Green NCAP


Sursa foto: Green NCAP


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide