Dacia suspendă din nou activitatea la uzina de la Mioveni. Cât va fi oprită producția și care este motivul?

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 luni Știri auto

Producătorul de automobile Dacia a suspendat din nou producția la uzina de la Mioveni pentru o perioadă de două zile. Principala cauză o reprezintă criza de componente electronice și semiconductori, care afectează industria auto de mai bine de un an.

Potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții Dacia și preluate de Economedia.ro, producția a fost oprită joi, 30 iunie, odată cu schimbul al treilea. În continuare, activitatea va fi suspendată în următoarele două schimburi de vineri.

Se va reveni la programul normal de lucru vineri, 1 iulie, odată cu schimbul al treilea. Sâmbătă, 2 iulie, se va lucra în doar două schimburi. În aceeași zi este planificată livrarea unor componente.

În 2021, Dacia a produs cu 90.000 de unități mai puțin decât era planificat

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

În plus, sursa citată precizează că muncitorii uzinei de la Mioveni vor face ore suplimentare pentru a recupera orele pierdute cu oprirea producției. Angajații Uzinei Vehicule Dacia care nu vor lucra vor primi 85% din drepturile salariale și tichete de masă.

Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia își va adapta programul de lucru și numărul de personal în funcție de programul uzinei de automobile. De asemenea, se va ține cont și de nevoile clienților externi.

Nu este prima dată când conducerea companiei decide oprirea temporară a producției din cauza lipsa componentelor. Ultima dată când s-a întâmplat ca producția să fie suspendată a fost pe 14 martie, atunci când activitatea la Uzina Mecanică şi Șasiuri a fost suspendată mai multe zile. Motivul acelei decizii a fost diminuare numărului de comenzi pentru cutiile de viteze venite din partea uzinelor Renault din Rusia.

În cursul anului 2021, uzina Dacia de la Mioveni a produs cu 90.000 de automobile mai puțin decât era planificat din cauza lipsei de componente.

Sursa: Economedia


Sursa foto: Dacia


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide