Date oficiale: Care a fost lungimea autostrăzilor din România la final de 2021

Autor: Cristian Gubandru 21 apr. 2022 Știri auto

La finalul anului trecut, lungimea drumurilor publice din România totaliza 86.199 km, din care 17.530 km (20,3%) drumuri naţionale, 35.096 km (40,7%) drumuri judeţene şi 33.573 km (39,0%) drumuri comunale, potrivit INS.

Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra: 47,1% (40.571 km) drumuri modernizate, în proporţie de 93,7% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu, 24,5% (21.112 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 28,4% (24.516 km) drumuri pietruite şi de pământ.

Lungimea drumurilor publice din România

drumuri publice romania

În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 31,7% din lungimea drumurilor modernizate şi 40,6% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Din lungimea drumurilor naţionale, 6197 km (35,4%) erau drumuri europene, 931 km (5,3%) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 1978 km (11,3%) erau drumuri cu 4 benzi, 297 km (1,7%) drumuri cu 3 benzi şi 36 km (0,2%) drumuri cu 6 benzi.

Lungimea drumurilor judeţene cuprindea în proporţie de 47,1% drumuri modernizate și 35,2% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.

Programul de guvernare prevede construirea a 1.000 de kilometri de autostrăzi

Programul de guvernare depus de guvernul Cîțu la Parlament prevede construirea a 1.000 de kilometri de autostrăzi in România și peste 370 de kilometri de variante ocolitoare în următorii patru ani.

Banii pentru programul de autostrăzi, drumuri expres și centuri ocolitoare vor veni în principal din fonduri europene nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Programul Operațional de Transport 2021-2027 și Programul Național de Reformă și Reziliență, potrivit proiectului.

Proiecte care vor fi continuate

  • A3, Autostrada Transilvania (cca. 155 km) – 4,2 miliarde de Lei, fără TVA; pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureș – Brașov
  • A1, Autostrada Sibiu–Pitești: Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele 5 secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia Europeană – total investiție 13,7 miliarde de Lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de Lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5; Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu-Pitești) – Râmnicu Vâlcea.
  • A0, Autostrada de centură a municipiului București (cca.100 km) – aproximativ 5 miliarde de Lei, fără TVA;
  • A10, Autostrada Sebeș-Turda – lotul 2 – 550 de milioane de Lei, fără TVA (total loturile 1 și 2 – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA);
  • DX12, Drum expres Craiova–Pitești (121 km) – 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;
  • Drum expres Brăila–Galați (12 km) – 530 de milioane de Lei, fără TVA;
  • Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA.

Sursa: INS

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide