De ce și-au modificat românii SUV-urile în autoutilitare

Autor: Cristian Gubandru 07 apr. 2022 Știri auto

De peste zece ani românii își transformă SUV-urile în autoutilitare pentru a plăti un impozit decent, deși procedura nu este ieftină și are și câteva dezavantaje.

SUV-urile cu motoare între 3 litri și 4 litri au cel mai mare impozit în România. Șoferii plătesc în 2022 între 5.248 de lei și 6.560 lei. Sunt sume mari, care depășesc 1.000 de euro. Încadrat ca autoutilitară, un SUV cu un propulsor de 3 litri are un impozit de 480 de lei.

Transformarea unui SUV în autoutilitară costă în funcție de centrul care aduce modificările necesare pentru ca un autoturism să se încadreze la categoria N – autovehicul conceput și construit în principal pentru transportul mărfurilor. Categoria N are trei subcategorii, însă cea mai folosită este N1 –  vehicule din categoria N având o masă maximă care nu depășește 3,5 tone.

Operațiunea de transformare din autoturism în autoutilitară trebuie făcuta la un carosier al brandului respectiv, care este autorizat RAR. Costurile estimative sunt în jur de 2.000 de euro.

Pașii necesari pentru modificarea autoturismelor în autoutilitare

Primul pas este obținerea unui document care certifică că modelul se pretează a fi modificat în autoutilitară. Documentul prin care un autoturism poate fi transformat în autoutilitară se obține de la reprezentanța brandului respectiv prin intermediul unui dealer al mărcii. Cele mai multe mașini transformate în România au fost Nissan sau Toyota Land Cruiser.

Pasul următor este programarea la o firmă care poate face modificări caroseriei modelului respectiv, fiind autorizată RAR. Modificările constau în îndepărtarea banchetei, montarea unui paravan metalic în spatele scaunelor față, precum și montarea unor protecții speciale din metal pentru geamuri (grătare) pentru mașinile care transportă mărfuri.

După transformare, mașina poate merge la RAR pentru modificare CIV și omologare.

Printre dezavantajele transformării SUV-ului în autoutilitară este că mașina are locuri doar în față, iar ITP-ul se face anual. În plus, rovinieta este de două ori mai scumpă decât la autoturisme.

Bineînțeles, mulți români după ce și-au transformat mașina în autoutilitară montează la loc bancheta și dau jos protecțiile metalice de la geamuri.

Euro NCAP a dezvăluit care sunt cele mai bune van-uri disponibile pe piața europeană pe baza unei evaluări a performanței sistemului de evitare a accidentelor.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide