De teama coronavirusului, chinezii cumpără în draci mașini autonome

Autor: ProMotor acum 1 an Știri

Coronavirusul a pus pe butuci multe companii în China și în alte țări ale lumii. Neolix, o companie chineză care produce vehicule autonome pentru livrări, nu este una dintre ele, însă. De teama coronavirusului, chinezii cumpără în draci mașini autonome, astfel că afacerile Neolix înfloresc.

Intră în Galeria FOTO

Startup-ul, care are clienți de marcă, precum gigantul Alibaba, Meituan Dianping și JD.com, a primit comenzi pentru mai mult de 200 de vehicule de livrare autonome numai în ultimele două luni. Prin comparație, Neolix a primise anterior doar 125 de comenzi de când a început producția de mașini autonome, în mai 2019.

Teama de virus a afectat deopotrivă companiile și furnizorii acestora, dar China se bazează pe folosirea vehiculelor autonome pentru a depăși aceste probleme. Minivanul produs de Neolix îi ajută pe clienți să reducă contactul fizic și să facă față crizei de forță de muncă în timpul perioadelor lungi de carantină și restricții de călătorie.

În timpul epidemiei, stocurile Neolix au fost epuizate, vehiculele sale fiind folosite pentru a livra materiale și medicamente în spitale, inclusiv în Wuhan, epicentrul epidemiei. Vehiculele Neolix au fost folosite și pentru dezinfectarea străzilor sau aprovizionarea celor aflați în prima linie a luptei contra virusului.

„Cererea a crescut enorm de când a început epidemia și, cel mai important, percepția despre mașinile de livrare autonome s-a schimbat radical. Oamenii realizează că astfel de vehicule pot face lucruri care sunt mult prea riscante pentru oameni”, spune Yu Enyuan, fondatorul Neolix.

În urmă cu trei ani Jack Ma, miliardarul care deține Alibaba, spunea că în următorul deceniu China va avea un miliard de livrări pe zi, iar experiența acumulată cu vehiculele de livrare autonome ar putea fi folosită în cazul mașinilor de pasageri cu conducere autonomă. Cu toate acestea, există numeroase restricții legislative pentru folosirea vehiculelor autonome pe drumurile publice. Pe timpul epidemiei, însă, regulile au fost relaxate în China, șoselele fiind în cea mai mare parte goale.



Comentarii
Inchide