Faceți cunoștință cu omul responsabil cu mirosurile de mașină nouă de la Nissan

Autor: Mihai Morcovescu 12 feb. 2022 Știri auto

Producătorul japonez de automobile Nissan a dezvăluit identitatea unuia dintre angajații cu cel mai neobișnuit job, acela de „smellmaster”. Numele acestuia este Ryunosuke Ino și este cel care stabilește standardele de mirosuri din interiorul mașinilor noi produse de niponi.

În acest mod, cei de la Nissan se asigură că fiecare model ieșit de pe liniile de asamblare oferă clienților acel miros specific de mașină nouă.

Cine este responsabilul cu mirosurile la Nissan?

Cu toții suntem familiarizați cu acel miros de mașină nouă, care îți oferă o stare de bine atunci când te urci la volan. Cei de la Nissan au înțeles importanța de a oferi clienților lor mașini care nu sunt doar performante și frumoase, ci și miros bine.

Spre deosebire de concurență, compania din Yokohama are un angajat mai puțin obișnuit, care se ocupă cu mirosirea mașinilor noi înainte ca acestea să fie livrate clienților. Numele lui este Ryunosuke Ino. Job-ul lui este acela de a simți fiecare miros din habitaclul unei mașini ieșite de pe porțile fabricii Nissan din Atsugi.

Sarcina lui nu este deloc ușoară. Se știe că oamenii pot percepe sute de mii de mirosuri. Senzația de miros ajunge în părțile creierului care controlează memoria și emoțiile. Astfel, mirosul unei mașini noi poate fi puternic asociat cu memoria.

Pentru a nu da greș, Ino este specializat în ingineria simțurilor olfactive. Este o pregătire rar întâlnită, indiferent de domeniul de activitate, mai ales în industria auto.

Job-ul lui Ryunosuke se numește „Smellmaster”, care se traduce într-un fel de „stăpân al mirosurilor”. Acesta presupune verificarea mirosului fiecărei suprafețe, a fiecărui ornament dintr-un habitaclu.

Ce nu are voie să facă Ryunosuke Ino?

Misiunea lui Ryunosuke începe cu o zi înainte de job-ul propriu-zis. El nu are voie să consume cu 24 de ore înainte alimente cu un miros puternic precum ceapa sau usturoiul.

Odată așezat la volan, Ryunosuke începe și miroase efectiv fiecare suprafață, material, piesă și ornament în parte. Astfel, sunt mirosite scaunele, bancheta, cotierele, parasolarele, torpedoul, tetierele, suporturile pentru pahare și buzunarele portierelor. Ele sunt verificate pentru a avea mirosul corespunzător.

Cum fiecare dintre acestea miroase distinct, el trebuie să fie atent și să-și noteze orice detaliu. El spune că Nissan are un standard foarte ridicat în materie de miros de mașină nouă.

Dacă acest standard nu este atins, sarcina lui este să identifice originea mirosului și să verifice informațiile de la furnizor. De asemenea, el verifică și spune ce materiale trebuie înlocuite.

Ino nu miroase fiecare Nissan care iese de pe linia de producție. Fizic, ar fi imposibil. În schimb, el și echipa lui trebuie să inspecteze fiecare nouă versiune a unei noi mașini și să spună ce îi trebuie pentru a atinge standardul de miros fixat de Nissan.

Cum miros mașinile în funcție de regiune?

Așadar, Nissan are o echipă numeroasă de experți în mirosuri avându-l în frunte pe Ryunosuke Ino. Cum spuneam, el este persoana responsabilă cu mirosul plăcut al habitaclului unui model Nissan nou pentru Japonia.

La nivel mondial, mirosurile diferă în funcție de regiunile în care modelele producătorului nipon sunt comercializate. Acestea sunt stabilite în funcție de preferințele clienților de pe respectiva piață.

Spre exemplu, în Europa, cel care se ocupă cu mirosurile mașinilor Nissan este Peter Carl Eastland. În America de Nord, acest job este deținut de Tori Karl.

Pentru a ocupa acest loc de muncă nu este deloc ușor. Oficialii Nissan îi pun la grea încercare pe candidați, care sunt supuși mai mult teste de recunoaștere a diverselor mirosuri. Doar aceia care trec cu brio de aceste teste vor putea să fie angajați.

Sursa: Carscoops

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide