Ford a lansat a șaptea generație de Mustang. Coupe-ul american nu renunță la V8

Autor: Ionuț Vîlciu acum o săptămână Știri auto

Ford a prezentat astăzi noul Mustang cu un cockpit digital complet reproiectat, un nou motor V8 performant și un design mai modern.

Ford Mustang se află în producție de 58 de ani și a ajuns acum la cea de a șaptea generație. Acesta a avut mii de apariții în filme, la televiziune, în muzică și în jocurile video și este cel mai apreciat vehicul din lume pe Facebook.

Noile versiuni coupe și cabriolet ale Mustangului sunt aici și aduc îmbunătățiri menite să facă din această mașină un adevărat armăsar.

Noul Mustang nu face rabat la performanță

Noul Mustang GT dispune de un nou sistem de inducție a aerului. Acesta are o admisie dublă care reduce la minimum pierderile și permite ca debite de aer mai mari să ajungă la motor. Performanța este optimizată și personalizabilă de cele șase moduri de conducere interactiv. În funcție de condițiile de condus, ele sunt: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track. Există și o setare personalizabilă cu mai multe profiluri disponibile, adaptate preferințelor individuale ale șoferului.

Mustang GT este oferit cu o cutie de viteze automată cu 10 trepte sau una manuală cu șase trepte. Pachetul Performance Pack oferit standard include jante din aliaj de 19 inch, un diferențial sport cu alunecare limitată, sistem de frânare Brembo cu discuri de 19 inch și un sistem de evacuare activ. Acesta oferă posibilitatea de a ajusta zgomotul motorului în funcție de mediul în care se utilizează mașina. Opțional, este oferit trenul de rulare MagneRide, cu suspensii active care monitorizează condițiile de drum de o mie de ori pe secundă și utilizează un fluid controlat electronic pentru a ajusta rezistența la amortizare în funcție de condițiile de drum.

Pachetul Performance va veni în standard pe versiunea Dark Horse. Despre această variantă Ford spune că va fi baza modelelor care vor concura în competiții.

Experiență analog, control digital

Chiar dacă noul Mustang păstrează abordarea unui coupe analog cu transmisie manuală și motor V8 aspirat, nu este lipsit de tehnologie. În spatele noului volan se află un instrumentar de bord digital, de 12,4 inch. Acesta poate fi setat pentru a afișa diferite teme personalizabile, în funcție de modul de rulare ales.

Instrumentarul de bord digital se scurge către zona centrală. Acolo găsim sistemul multimedia SYNC 4 de 13,2 inch, plasat în spatele aceluiași panou de sticlă integrat, înclinat către șofer. Acesta are conectivitate atât cu Android Auto, cât și cu Apple CarPlay.

Atunci când alegeți un anumit mod de conducere, pe ecranul central este afișată o proiecție cu setările mașinii. Ea este realizată cu ajutorul Unreal Engine 3D, un motor grafic de jocuri video care produce randări în timp real.

Noua generație Mustang primește un interior complet nou, special dezvoltat, care pune șoferul în prim plan mai mult ca niciodată. Mustang are scaune îmbrăcate în piele și materiale moi la atingere pe consola centrală și pe fețele de uși. De asemenea, volanul este integral îmbrăcat în piele. Versiunile de echipare superioară beneficiază de cusături speciale pe volan și de un model unic de perforare a tapițeriei pe consola centrală.

Consola centrală încorporează un suport pentru încărcarea wireless a telefonului mobil. Spațiul suplimentar disponibil fiind câștigat grație mutării câtorva comenzi pe ecranul tactil.

Design clasic adus în ton cu vremurile noastre

Designul frontal este direct inspirat de originalul din 1960, cu o margine joasă a capotei și noi faruri cu tehnologie LED. În spate, un spoiler generos este alăturat blocurilor optice cu cele trei elemente verticale. În partea de jos, Mustang are un difuzor reproiectat.

Pentru prima dată, fiecare versiune din noua linie Mustang are propria sa parte frontală. Aerodinamica mașinii este optimizată prin adăugarea de noi prize de aer pe capotă și pe splitter-ul frontal care a fost reproiectat.

Noul Mustang se lansează cu 12 opțiuni de culoare pentru caroserie, inclusiv trei nuanțe noi. Ele se numesc Blue Ember, Vapor Blue și Yellow Splash. Clienții pot alege dintre două opțiuni de culoare pentru etrierele de frână Brembo, negru sau roșu. La acestea se adaugă două noi modele de jante din aliaj de 19 inch.

 

 


Sursa foto: Ford


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide