Formula 1: Caravana Marelui Circ poposește la Miami pentru prima dată după 63 de ani

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 luni Știri auto

Formula 1 revine în actualitate în acest week-end atunci când este programat, în premieră, Marele Premiu de la Miami. Va fi pentru prima dată după 1959 când cea mai importantă competiție din motorsportul mondial poposește în orașul american. Grand Prix-ul se va desfășura pe un circuit complet nou, construit în jurul celebrului „Hard Rock Stadium”, casa echipei de fotbal american Miami Dolphins.

Ferrari vrea revanșa după dezamăgirea de la Imola

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

După week-end-ul de coșmar de la Imola, în care au fost învinși clar de Red Bull, cei de la Ferrari vor încerca să-și ia revanșa. În urmă cu două săptămâni, Max Verstappen a realizat „grand slam”-ul pole-position – victorie în cursă – cel mai rapid tur de circuit în cursă. Campionul mondial în exercițiu a terminat în fața colegului său Sergio Perez, astfel că Red Bull a realizat prima „dublă” după șase ani.

Liderul la „general”, Charles Leclerc ar fi putut încheia cursa pe treapta a treia a podiumului. Dar, o greșeală copilărească pe care a comis-o cu câteva tururi înainte de final l-a aruncat până pe poziția a noua. Monegascul nu a mai reușit decât să urce până pe locul 6. Celălalt pilot al Scuderiei, Carlos Sainz, a abandonat imediat după start după ce a fost lovit din spate de Daniel Ricciardo (McLaren).

În primele patru curse din 2022, Ferrari și Red Bull, și-au împărțit frățește „pole”-urile. Charles Leclerc a plecat de pe prima poziție a grilei de start în Bahrain și în Australia, în timp ce Sergio Perez și Max Verstappen au reușit aceeași performanță în Arabia Saudită, respectiv Italia.

În mod similar, victoriile au fost împărțite între cele două echipe din fruntea ierarhiei constructorilor. Leclerc a câștigat la Sakhir și la Melbourne, în timp ce campionul în exercițiu s-a impus la Jeddah și la Imola.

Miami International Autodrome, al doilea circuit F1 din SUA

Actuala configurație de la Miami este rezultatul unui proces în care s-au simulat 36 de aranjamente diferite. Circuitul numără 19 viraje, trei linii drepte, tot atâtea zone DRS și diferențe de nivel. Cea mai importantă între este cea dintre virajele 13 și 16. Un tur de circuit are 5,412 kilometri și va fi acoperit în cursă de 57 de ori. În total, piloții vor parcurge 308,370 de kilometri.

Cursa din Florida devine, astfel, a doua care se va disputa în SUA, după cea clasică de la Austin (Texas). De asemenea, „Miami Intrnational Autodrome” devine a 11-a locație americană care găzduiește un Grand Prix de Formula 1.

Circuitul oferă un vibe de traseu stradal, similar cu cel de la Melbourne. Este unul de mare viteză, piloții fiind așteptați să atingă în jur de 325 km/h. Pista are multe zone de viteză care oferă numeroase oportunități de depășire, în virajele 1, sectorul cuprins între virajele 8 și 11, dar mai ales linia dreaptă dintre virajele 16 și 17. De asemenea, există și câteva viraje tehnice, de mică viteză.

Organizatorii cursei de la Miami, ținta glumelor pe internet

Organizatorii cursei au fost ținta glumelor internauților după ce au creat un soi de port artificial. Americanii au vrut ca acest port să semene cu cel de la Monte Carlo, nefiind, însă, vorba de unul real cu apă. Fanii au criticat creația organizatorilor, spunând că așa-zisul port arată mai mult ca unul dintr-un joc video.

Astăzi, de la ora 21:30, vor avea loc primele antrenamente, iar după miezul nopții, de la ora 00:30, este programată a doua sesiune de antrenamente libere. Sâmbătă, de la ora 20:00, va fi o nouă sesiune de antrenamente cronometrate, iar calificările vor începe la ora 23:00. Startul cursei se va da duminică, la ora 22:30 (n.n. – toate orele sunt pe fusul ora al României).

Cursele de Formula 1 sunt transmise în România în direct pe Digisport, Orange Sport și Look Sport.

Sursa: Formula 1


Sursa foto: Formula 1


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide