Huawei atacă Tesla cu un nou vehicul electric: Aito M5

Autor: Mihai Morcovescu acum 6 luni Știri auto

La opt luni sde la debutul pe piața vehiculelor electrice cu SUV-ul coupe Seres SF5, Huawei a lansat noul vehicul cu zero emisii Aito M5. Viitorul rival al lui Tesla Model Y este primul model cu zero emisii al producătorului chinez de smartphone-uri care folosește noul sistem de operare HarmonyOS.

În plus, M5 este primul autovehicul pe baterii care a primit numele Aito. Acesta înseamnă în traducere liberă „adăugare de inteligență la o mașină”.

Huawei Aito M5, fratele mai mic al lui Seres SF5

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Scopul chinezilor este acela de a depăși mașina gigantului american la vânzările pe piața locală. Oficialii companiei spun că modelul lor electric oferă o putere și o autonomie mai bune comparativ cu Model Y.

Comparația, însă, nu este cea mai potrivită. Asta pentru că, atunci când bateria se va epuiza, Aito M5 va beneficia de autonomie extinsă datorită rezervorului de combustibil. Această funcție nu este o noutate. Start-up-ul „Li Auto” a prezentat în primăvara acestui an modelul Li One, care oferă autonomie extinsă în aceleași condiții.

Poziționat în gama Huawei sub Seres SF5, noul Aito M5 a primit un sistem de infotaiment care rulează sistemul HarmonyOS. Acesta le va da posibilitatea clienților să-și folosească ceasurile inteligente pentru a porni mașina.

Potrivit lui Richard Yu, director executiv și CEO al grupului de afaceri de consum al Huawei, HarmonyOS s-a născut din pură necesitate. Este cunoscut faptul că Google a interzis companiei chineze să folosească sistemul său de operare Android.

Prețurile post-subvenție pentru Aito M5 încep pe piața locală de la 250.000 de yuani (cca 34.700 euro). Acesta este mai mic decât prețul lui Tesla Model Y. Mașina americană costă de la 280.752 de yuani (cca 39.000 euro) după subvenții.

Livrările noului Huawei Aito M5 sunt programate să debuteze în jurul datei de 20 februarie 2022.

Sursa: CarBuzz


Sursa foto: Huawei


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide