IAA Transportation 2022: Daimler prezintă noua generație de camioane electrice FUSO eCanter

Autor: ProMotor acum o săptămână Știri auto

Noul model de camion electric FUSO eCanter, prezentat la IAA Transportion 2022, oferă o autonomie mai mare pentru a susține o varietate mai mare de aplicații.

Încă de la introducerea primului model eCanter în 2017, FUSO, filiala japoneză a Daimler Truck, a fost considerată un pionier în domeniul camioanelor electrice. Compania continuă să lucreze la implementarea unor soluții de transport durabile și neutre din punctul de vedere al emisiilor de CO2.

În prezent, mai mult de 450 de vehicule FUSO eCanter sunt folosite zilnic în operațiunile curente ale clienților din Europa, Japonia și Statele Unite, precum și în Australia și Noua Zeelandă.

FUSO eCanter este proiectat pentru distribuție ușoară intraurbană

Noua generație eCanter prezintă o serie de îmbunătățiri față de modelele precedente, ca răspuns la cerințele clienților din întreaga lume.

În timp ce modelul electric anterior era disponibil doar în varianta cu un ampatament de 3.400 de milimetri și o greutate de 7.49 tone, clienții au acum posibilitatea de a alege între șase ampatamente care variază de la 2.500 la 4.750 de milimetri și cu o masă maximă autorizată a vehiculului între 4.25 și 8.55 tone.

Capacitatea de încărcare a șasiului este de până la 5 tone. Noul eCanter este alimentat de un motor electric de 110 kW (variante cu masa maximă autorizată de 4.25 și 6 tone) sau 129 kW (variante cu masa maximă autorizată de 7.49 și 8.55 tone), cu o transmisie optimizată, 430 Nm de cuplu și o viteză maximă de 89 km/h.

În funcție de ampatament, sunt disponibile trei tipuri de baterii

Acestea sunt: S, M și L. Bateriile folosesc tehnologia celulelor cu fosfat de litiu fier (LFP), caracterizate în primul rând printr-o durată mai lungă de viață și mai multă energie utilizabilă. Bateriile au o capacitate nominală de 41.3 kWh per modul individual de baterie, în varianta S. În varianta M, capacitatea nominală este de 83 kWh, pentru o autonomie de până la 140 kilometri.

Varianta L, cea mai puternică opțiune, oferă o capacitate nominală de 124 kWh și o autonomie de până la 200 kilometri, mult mai mult decât distanța parcursă zilnic în transportul de distribuție ușoară.

Recuperarea energiei poate crește și mai mult autonomia în timp ce reduce pauzele de încărcare. Prin comparație, până acum, eCanter avea disponibilă doar o opțiune pentru baterie, cu o capacitate nominală de 81 kWh și o autonomie de până la 100 de kilometri.

Noua generație eCanter este compatibilă cu toate tensiunile utilizate pe piețele principale

Unitatea de încărcare permite încărcarea atât cu curent alternativ (AC), cât și cu curent continuu (DC). Standardul de încărcare Combined Charging System (CCS) permite încărcarea cu până la 104 kW.

Încărcarea rapidă DC la 90% din capacitate este posibilă, în funcție de acumulator, în aproximativ 36 de minute pentru modelul S, 44 de minute pentru modelul M și 75 de minute pentru modelul L. Încărcarea cu curent alternativ (11 și 22 kW) durează, în funcție de acumulator, între patru și șase ore.

Noua generație de vehicule eCanter este disponibilă în două versiuni de cabină: Standard cu lățime de 1.7 metri și Confort cu 2 metri lățime.

Camionul este mai ecologic și mai economic, dar și versatil, fiind compatibil cu o serie largă de aplicații precum livrarea de mărfuri generale pe distanțe scurte, livrarea comenzilor din comerțul electronic, transportul băuturilor și al gazelor industriale, servicii de remorcare, colectarea deșeurilor, industria construcțiilor sau horticultură.

Modelul eCanter oferă un nivel ridicat de siguranță pentru șofer și toți participanții la trafic. Echiparea standard include un volan multifuncțional care permite controlul panoului de instrumente LCD complet digital, faruri LED cu 30% mai luminoase decât modelele cu halogen, funcția Autolight pentru controlul farurilor în funcție de condițiile de iluminare și funcția Intelligent Highbeam Assist.

În ceea ce privește siguranța, bateriile sunt montate sub cadrul șasiului vehiculului

Acestea au un suport din oțel foarte rezistent, care servește și ca protecție pentru baterie în cazul unui impact frontal sau lateral. În caz de accident, un senzor de avarie dezactivează automat sistemul de înaltă tensiune.

Noua generație eCanter este echipată standard cu cele mai noi echipamente de siguranță precum Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) pentru reperarea mai rapidă a pietonilor și bicicliștilor, asistentul la virare Active Side Guard Assist și sistemul de avertizare de coliziune și frânare de urgență Active Brake Assist.


Sursa foto: Daimler



Comentarii
Inchide