Iar (non)culoarea auto a anului 2014 esteee…

Autor: Andrei Ştirbu 16 dec. 2014 Știri auto

Cu toate că universul auto s-a extins într-un mod fulminant în ultima sută de ani, se pare că, în materie de nuanţa aleasă pentru maşină, cumpărătorii preferă lucrurile simple – aici vorbim de nonculorile alb, negru şi oricare combinaţie dintre acestea. 

Dacă la începutul secolului XX, Henry Ford spunea că poţi să-ţi alegi orice culoare vrei pentru maşină, atâta timp cât este negru (din cauza cererii incredibile pentru Model T, acestea veneau vopsite în negru la început, pentru că era vopseaua care se usca cel mai repede), la începutul secolului XXI, producătorii pun la dispoziţia clienţilor o paletă vastă de nuanţe, însă alegerea cea mai populară pare să fie tot o non-culoare, de data aceasta albul.

Într-un studiu mondial realizat de PPG Industries (un mare producător de vopsele) a reieşit că cea mai comandată culoare auto a anului 2014 a fost alb, urmată de non-culoarea lui Henry Ford. Griul – şi aceasta, la rândul ei, o non-culoare, este pe locul trei. De fapt, îţi lăsăm infograficul de mai jos pentru explicaţii detaliate.

Una dintre explicaţii ar fi mitul conform căruia maşinile acoperite cu o culoare cât mai uşor de acceptat social se devalorizează mai greu, un mit care a fost demontat de un studiu de anul acesta. Dacă vrei să-ţi vinzi maşina cu mai mulţi bani, mizează pe gablen!*

*nu putem să-ţi promitem că o să ai succes, dar primeşti tot respectul nostru pentru dovada de curaj.

sursa PPG Industries

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide