IIHS: Mașinile obțin rezultate slabe la testele privind reamintirea pasagerilor să își pună centura de siguranță

Autor: Cristian Gubandru 04 apr. 2022 Știri auto

În cel mai nou test de siguranță al Institutului American pentru Siguranţă în Trafic IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), care urmărește eficacitatea mementourilor pentru centura de siguranță, doar două din cele 26 de SUV-uri mici și mijlocii evaluate au reușit să obțină calificativul „Bine”. Acestea au fost modelele Subaru Ascent și Subaru Forester.

Modelele japoneze Subaru au fost urmate de doar cinci vehicule care au obținut calificativul „Acceptabil”, în timp ce alte 7 modele au obținut calificativul „Insuficient” și 12 au obținut evaluări „Slabe”.

Conceput pentru a determina câte vehicule depășesc cerințele de reglementare, testul IIHS își propune să încurajeze producătorii de automobile să creeze mementouri care să îi determine pe ocupanții vehiculului să-și pună centurile de siguranță.

Un memento persistent este mult mai eficient pentru a-i determina pe ocupanții unei mașini să își pună centura de siguranță decât un memento scurt și liniștit. Într-adevăr, institutul constată că alertele mai bune ar putea echivala cu o creștere cu 34% a utilizării centurii de siguranță în rândul celor care nu își pun în mod obișnuit centura. Potrivit estimărilor, acest lucru ar putea salva până la 1.500 de vieți pe an.

Centura de siguranță reduce accidentele cu decese

„Aproape jumătate dintre șoferii și pasagerii de pe scaunele din față uciși în accidente în 2019 nu aveau centuri,” spune președintele IIHS David Harkey.

La modelele Subaru, sunetul se aude foarte tare și este însoțit de o pictogramă roșie a centurii de siguranță pe tabloul de bord. Sunetul nu se oprește până când șoferul nu își pune centura. O altă lumină indică dacă centurile de siguranță din al doilea rând sunt fixate sau nu.

La Honda HR-V, care a obținut un rating „Slab”, sunetul este atât de liniștit încât IIHS spune că abia se aude peste zgomotul ambiental din cabină. De asemenea, durează doar cinci secunde înainte de a face pauză de 25 de secunde și apoi de a suna pentru încă cinci secunde. O pictogramă roșie se aprinde, dar nu sunt disponibile informații despre locurile din spate.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Pentru a obține calificativul „Bine”, sunetul de avertizare pentru centura de siguranță al unui vehicul trebuie să fie suficient de puternic pentru a fi auzit în habitaclu. Sunetul trebuie să dureze 90 de secunde pentru rândul din față sau 30 de secunde pentru rândul din spate. Lipsa unei lumini de avertizare pentru al doilea rând scade ratingul.

9 din 10 români consideră că centura de siguranță este importantă. Cu toate acestea, mulți aleg să nu o poarte.

In România, indiferent de locul ocupat în mașină, cei care nu poartă centura de siguranță trebuie să știe că riscă o amendă cuprinsă între 290 și 435 de lei (2-3 puncte de amendă), precum și 2 puncte de penalizare pe permis.

Sursa: Carscoops

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide