Imagini spectaculoase cu podul peste Dunăre de la Brăila

Autor: George Cristea 07 aug. 2020 Știri auto

Podul peste Dunăre de la Brăila avansează în ritm alert și, cu toate acestea, inaugurarea sa ar putea fi amânată pe termen indefinit. Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini spectaculoase de pe șantierul podului, dar trage și un semnal de alarmă.

Intră în Galeria FOTO

Constructorul italiano-japonez Astaldi-IHI Infrastructure a finalizat fundațiilor celor două turnuri principale, care vor ajunge la peste 192 de metri înălțime, pregătind în continuare operațiunile pentru ridicarea acestora. Se estimează că în cursul iernii se va atinge cota finală, urmând ca în 2021 să fie instalate cablurile de susținere și tablierul podului. Acesta va fi adus pe Dunăre de la șantierul naval Brăila, unde cele 86 de elemente cu dimensiunea de 31 x 25 x 3 metri, realizate de către italienii de la Fincatieri, sunt în lucru.

Podul peste Dunăre de la Brăila avansează în ritm alert

Există însă și probleme, după cum arată Asociația Pro Infrastructură în postarea de pe pagina sa de Facebook. Relocarea utilităților din zona podului de peste Dunăre de la Brăila se dovedește a fi o piatră greu de urnit, astfel că deja se vorbește de întârzieri ale construcției, sau chiar de transformarea podului într-un muzeu în valoare de două miliarde.

„Relocarea utilităților de pe traseul celor peste 20 de km de drumuri de legătură ale podului cu rețeaua de drumuri naționale din zona Brăila, Jijila și Măcin este în continuare nesoluționată, împiedicând emiterea autorizației de construire pentru lucrările de drum. Ne exprimăm speranța că toate autoritățile publice și prestatorii implicați își vor da tot concursul pentru relocarea utilităților și deblocarea acestui blocaj major, astfel încât să nu ajungem în 2022 să avem un pod de 2 km lungime în valoare de 2 miliarde de lei muzeu”, se arată în postarea Asociației Pro Infrastructură.

Parte a drumului expres Brăila-Tulcea, podul suspendat peste Dunăre urmează să fie finalizat în decembrie 2021. La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale si al lungimii. Nu în ultimul rând, turnurile de susținere construite pe cele două maluri ale Dunării vor avea o înălțime de 192,64 metri, devenind, astfel, cele mai înalte construcții din România.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide