Imagini spectaculoase cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

Autor: George Cristea acum 11 luni Știri

Au apărut noi imagini spectaculoase care arată stadiul construcției la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. Finalizarea acestuia este prevăzută pentru luna decembrie a anului viitor.

Intră în Galeria FOTO

Podul peste Dunăre aflat în construcție la Brăila ar trebui să fie un adevărat Golden Gate românesc în momentul finalizării. Conform contractului, acesta este decembrie 2021. În prezent se lucrează intens pe ambele maluri ale Dunării, atât ziua cât și noaptea, pentru ca lucrările să se încadreze în grafic.

A fost deja montată una dintre cele două macarale, care vor ajuta la ridicarea pilonilor care vor avea o înălțime de aproximativ 192 de metri. Se estimează că în cursul iernii se va atinge cota finală, urmând ca în 2021 să fie instalate cablurile de susținere și tablierul podului. Acesta va fi adus pe Dunăre de la șantierul naval Brăila, unde cele 86 de elemente cu dimensiunea de 31 x 25 x 3 metri, realizate de către italienii de la Fincatieri, sunt în lucru.

După cum anunțam în urmă cu trei luni lună, graficul lucrărilor ar putea fi afectat de relocarea utilităților din zonă. Problema este confirmată de autoritățile locale din Brăila, care anunță că se lucrează încă la partea de proiectare şi licitaţie pentru relocarea utilităţilor pe energie electrică şi gaze.

Cum va arăta podul suspendat peste Dunăre de la Brăila?

Parte a drumului expres Brăila-Tulcea, podul suspendat peste Dunăre va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale si al lungimii, care sunt de 1.120 de metri, respectiv 2 km. Nu în ultimul rând, turnurile de susținere construite pe cele două maluri ale Dunării vor avea fiecare o înălțime de 192,64 metri, devenind, astfel, cele mai înalte construcții din România.

Proiectul are o valoare totală de 500 de milioane de euro, cu tot cu drumurile de acces – finanţare obţinută în mare parte din fonduri europene, dar şi din bugetul de stat. Lucrările sunt executate de Asocierea Astaldi (Italia) – IHI Infrastructure Systems (Japonia).



Comentarii
Inchide