Mărcile Hyundai și Kia, pe plus pe o piață europeană în scădere

Autor: Mihai Morcovescu acum 5 luni Știri auto
Mărcile Hyundai și Kia, pe plus pe o piață europeană în scădere

În pofida unei scăderi cu aproape 18% a vânzărilor pe piața europeană, Hyundai și Kia au înregistrat creșteri importante. Acest lucru a fost posibil datorită producătorilor de semiconductori coreeni.

Cei mai mulți dintre constructori au înregistrat scăderi de până la 38% ale vânzărilor în Europa în luna noiembrie. Astfel, per total, pe piața europeană au fost vândute 864.119 de vehicule, în scădere cu 17,5%. Cauza o reprezintă criza prelungită în aprovizionarea cu semiconductori.

Au fost, însă, și producători care au înregistrat creșteri semnificative. Este vorba despre mărcile coreene Hyundai și Kia. ale căror vânzări au crescut în luna noiembrie cu 42%, respectiv 20% comparativ cu aceeași perioadă din 2020.

Conform datelor furnizate de ACEA, cei doi constructori au putut menține capacitatea de producție la un nivel înalt datorită colaborării cu companiile producătoare de semiconductori din Coreea de Sud.

Vânzările Dacia au crescut cu 5,7%

Conform datelor publicate de ACEA (n.n. – Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule) vânzările de luna trecută au fost cele mai slabe din 1993, de când sunt monitorizate aceste cifre.

Astfel, Grupul Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a înregistrat o scădere a înmatriculărilor cu 31%. Vânzările mărcii Volkswagen au scăzut cu 38%, Audi cu 30%, Skoda cu 27% și Seat cu 25%.

În schimb, Porsche a fost singurul brand care a avut cifre foarte apropiate de cele din noiembrie 2020. Astfel, scăderea în cazul producătorului din Stuttgart a fost sub 1%.

În ceea ce privește Grupul Stellantis, al doilea producător auto din Europa, înmatriculările au scăzut cu 21 % (Jeep -36%, Alfa Romeo -35%, Fiat -25%, Peugeot -20%, Citroen -7% și Opel -25%).

La Grupul Renault, doar Dacia a înregistrat o creștere de doar 5,7%. Chiar și așa, performanța este demnă de luat în seamă având în vedere faptul că vânzările brandului Renault au scăzut cu 12%.

Sursa: ACEA



Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide