Mașina ta a fost taxi înainte? Cele mai întâlnite escrocherii la cumpărarea unui vehicul second-hand

Autor: Mihai Morcovescu 25 dec. 2021 Știri auto

Te-ai întrebat vreodată dacă mașina pe care o deții sau pe care dorești să o cumperi a fost înainte taxi sau mașină de închiriat? Având în vedere că vânzările de mașini second-hand le-au depășit pe cele de mașini noi este esențial să știi cât mai multe despre istoricul unui vehicul pentru a nu te lăsa păcălit.

Statul român încearcă prin Programul Rabla să înnoiască parcul auto național. Cu toate acestea, mulți compatrioți preferă să cumpere o mașină second-hand. Principalul motiv îl reprezintă prețul mult mai mic comparativ cu cele ale mașinilor din showroom-uri.

Achiziționarea unui automobil, nou sau la mâna a doua, reprezintă o investiție importantă. De aceea, trebuie să știi pe ce dai banii. Se știe că unele mașini rulate sunt tentante la prima vedere, dar acestea ascund uneori o grămadă de probleme.

Atunci când te bazezi pe onestitatea vânzătorului îți asumi involuntar un risc major. Este vorba despre situația în care poți să dai peste samsari care încearcă prin diverse metode să te escrocheze.

Metode de înșelăciune folosite de samsari

Vânzătorii de mașini second-hand apelează de multe ori la metode de înșelăciune pentru a reuși să-și vândă produsele. Unele autovehicule arată „țiplă”, însă înainte de a te hotărî să cumperi este recomandat să faci o verificare a istoricului acestora.

Operațiunea va scoate la iveală toate aceste escrocherii. Iată care sunt cele mai cunoscute metode folosite de samsari și ce trebuie să faci ca să nu te lași păcălit:

Mașina a fost taxi sau mașină de închiriat

Dacia Logan taxi (8)

Mulți cumpărători de mașini SH s-au trezit după un timp că pe sub vopseaua mașinii au apărut urme de vopsea galbenă. Acesta este primul semn că vehiculul lor a fost folosit anterior pe post de taximetru.

Aceasta se traduce printr-un grad de uzură foarte ridicat și printr-un număr mare de kilometri parcurși. Majoritatea acestora au fost parcurși în regim urban, ceea ce înseamnă o uzură și mai accentuată.

De asemenea, unii șoferi care au achiziționat o mașină rulată au descoperit ulterior că aceasta făcuse parte din parcul auto al unei firme de închirieri vehicule. Și în acest caz, uzura este considerabilă, iar rulajul este de ordinul sutelor de mii de kilometri.

Dacă ai cumpărat un astfel de vehicul de la un dealer de mașini rulate, ai o șansă să-ți recuperezi banii. Îți angajezi un avocat bun și dai în judecată firma respectivă. Dacă, însă, vânzătorul a fost o persoană fizică, poți să-ți iei adio de la bani.

Mașina a fost avariată

Probabilitatea producerii unui accident rutier a crescut considerabil în ultimii ani. Asta s-a întâmplat în special în traficul urban extrem de aglomerat din marile orașe.

Pentru a evita achiziționarea unei mașini cu istoric la capitolul daune este recomandat să verifici lufturile dintre panourile caroseriei. Dacă unele dintre aceste lufturi sunt mai mari decât altele înseamnă că anumite componente structurale au fost deteriorate sau au fost reparate necorespunzător.

Mașina are kilometrajul dat înapoi

Aceasta este, poate, cea mai întâlnită metodă de înșelăciune practicată de samsarii de mașini. Cele mai multe mașini care au de obicei mai mulți kilometri decât indică odometrul sunt cele echipate cu motoare diesel.

Operațiunea de dat înapoi a kilometrajului este destul de ieftină „la negru”. Samsarii își scot această cheltuială însutit din vânzarea la un preț mai mare a unei mașini la care s-a umblat la kilometraj. De obicei, prețul crește în acest caz cu 20-25%.

Ca să nu fii păcălit îți recomandăm să verifici cu mare atenție detalii precum volanul, schimbătorul de viteze, planșa de bord și tapițeria, în special cea de pe scaunul șoferului. Nivelul de uzură al acestora – crăpături, decolorări, etc. – îți pot da tot atâtea indicii despre numărul de kilometri afișați de odometru.

Sursa: CarGuide.co.uk

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide