Mașinile second-hand vechi de 5 ani au, în medie, peste 70.000 de KM dați înapoi

Autor: Gabriel Matei 24 nov. 2025 Știri auto
Mașinile second-hand vechi de 5 ani au, în medie, peste 70.000 de KM dați înapoi

Un studiu arată faptul că majoritatea mașinilor mai vechi de 5 ani din România au kilometrajul modificat. Cumpărătorii de mașini rulate ar trebui sa facă verificări mai amănunțite.

În general, publicul consideră faptul că doar vehiculele rulate mult mai vechi au modificări la kilometraj. Totuși, un nou studiu arată faptul că inclusiv mașinile cu doar 5 ani vechime au suferit astfel de modificări. Kilometrajul acesta suferă în media modificări imense, pe lângă istoricul de accidente ascuns și alte probleme. Eșantionul mașinilor verificate constituie din automobile produse între 2000 și 2023. Anul de fabricație cu cel mai mare risc este 2009, cu 13,2% dintre vehicule suferind modificări de kilometraj. Din cele fabricate în 2021, 17% aveau kilometrajul derulat, 1,3% pentru 2022 și 1,5% pentru 2023. Astfel, cei ce cumpără mașini rulate fabricate recent nu scapă de riscul de a plăti mai mult decât mașina valorează cu adevărat.

Modelele produse în 2000 au în media kilometrajul derulat cu 107.200 de KM. Mașinile produse recent au și ele modificări semnificative. Autoturismele fabricate în 2020 au kilometrajul dat înapoi în media cu 73.000 de KM, 83.000 de KM pentru cele din 2021, 29.800 km pentru mașinile din 2022 și 35.200 km pentru cele din 2023. Unii vânzători nesinceri scad kilometrajul des, dar nu mai mult decât cel înscris în registrele oficiale sau certificate MOT. Totuși, cumpărătorii se pot folosi de alte piese ale mașinii pentru a determina kilometrajul real.

Cu cât sunt mai vechi cu atât au mai multe riscuri

Studiul a arătat că mașinile mai vechi au șanse mai mari să prezinte riscuri ascunse precum implicarea într-un accident rutier. Conform studiului, mașinile produse între 2008 și 2016 au suferit cele mai multe daune. Între 62 și 63% dintre acestea au fost implicate într-un accident rutier. Inclusiv modelele mai noi au rate mare de implicare în accidente. Dintre mașinile produse în 2021, 45% au înregistrat daune, cu procente similare și în 2022. 51% dintre mașinile produse în 2023 au înregistrat daune.

În timp ce costul mediu de reparații pentru modelele vechi, din 2000, este de 1.700 de euro, pentru modelele mai noi costurile pot ajunge până la 7.900 de euro. Există un mit conform căruia mașinilor noi nu li se pot aduce modificări la kilometraj. Realitatea este însă alta, iar șoferii trebuie să fie precauți și să verifice pe cât de bine posibil pentru a evita diverse probleme ascunse, nu doar kilometrajul falsificat.

Informațiile au fost extrase dintr-un studiu al companiei CarVertical, pe baza datelor disponibile anul trecut.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: elements.envato.com


Gabriel Matei
Gabriel Matei
Gabriel-Cristian Matei este jurnalist pasionat de tehnologie, documentare, analiza informației ce apreciază mult mașinile anilor '90 și 2000. Cu studii în lingvistică și interes pentru infrastructură și mobilitate, Gabriel aduce în redacție rigoare, atenție la detalii și o curiozitate reală ... citește mai mult

Comentarii
Inchide