Mazda 3 are un motor turbo pe piața americană, dar europenii sunt pedepsiți

Publicat: 06 08. 2020, 18:26
Actualizat: 06 08. 2020, 18:27

Mazda 3 are un nou motor turbo pe piața americană, dar europenii sunt pedepsiți, trebuind să se mulțumească exclusiv cu motoare aspirate.

Intră în Galeria FOTO

Mazda ne-a testat în cursul acestui an cu mai multe informații despre o versiune turbo a compactei Mazda 3. Acum o lună, producătorul japonez chiar ne-a oferit un teaser cu sunetul noului motor, ceea ce i-a făcut pe fanii europeni ai mărcii să palpite în așteptare. Palpitațiile pot lua sfârșit acum – europenii pot conduce o Mazda 3 cu motor turbo doar dacă o importă din Statele Unite.

Noua motorizare, disponibilă exclusiv pe continentu nord-american, are la bază unitatea Skyactiv-G de 2,5 litri, supraalimentată cu o turbină pentru a dezvolta ceva mai mult de 250 CP. Aceeași motorizare era folosită deja sub capota Mazdei 6 și CX-5, versiunile comercializate în Statele Unite și Australia.

Ce preț are Mazda 3 Turbo?

Mazda 3 Turbo, cum este denumită, cuplează acest motor cu un sistem de tracțiune integrală și o cutie automată cu șase trepte. Nu se cunosc în acest moment detalii privind performanțele sau cifrele de consum. Având în vedere curba de cuplu a unui motor turbo (vorbim aici de 434 Nm) și cei 70 CP în plus față de motorul Skyactiv-X cu care trebuie să se mulțumească europenii, putem aprecia că Mazda 3 Turbo nu va avea dificultăți să atingă 100 km/h în mai puțin de 7 secunde.

Desigur, noua motorizare este poziționată ca o opțiune de vârf de gamă, deci și gama de echipamente oferită este una bogată. Pachetul stilistic agresiv scoate în evidență surplusul de putere al motorului turbo, cu detalii ca evacuări duble cu diametru majorat, un spoiler față mai agresiv, un difuzor în spate și un eleron negru în partea din spate.

Scaunele sport nu pot lipsi din configurație, după cum japonezii nu s-au zgârcit nici în ceea ce privește sistemele de asistență și tehnologiile de la bord. Sistemul de infotainment suportă Apple CarPlay și Android Auto dar, în absența unui ecran tactil, utilitatea sa este ușor de pus la îndoială.

Clienții americani o pot deja comanda, chiar dacă livrările vor începe abia spre final de an. Prețul de pornire este de 30.900 de dolari (circa 26.134 euro). Este, practic, cu circa 7.000 de euro mai scumpă decât modelul entry level de pe piața americană, care este motorizat de unitatea Skyactiv-G de 2,0 litri, cu 155 CP.