Mazda patentează un nou motor rotativ cu tehnologie hibridă

Autor: Mihai Morcovescu acum 4 luni Știri auto

Japonezii de la Mazda pregătesc un sistem de propulsie hibrid, care ar urma să aibă la bază celebrul motor rotativ Wankel. Ultimul model care a beneficiat de acest tip de propulsor a fost Mazda RX-8, care a fost scos din producție în 2012.

De atunci au tot apărut zvonuri despre un posibil succesor al modelului sport, însă nici unul nu s-a materializat. Acum, însă, fanii mărcii nipone au motive de bucurie deoarece Mazda se pregătește să lanseze un nou vehicul cu motor rotativ.

În acest sens, marca japoneză a și depus în Europa un brevet pentru o mașină bazată pe noua sa platformă cu tracțiune spate. În același timp, aceasta va beneficia de propulsie rotativă cu tehnologie hibridă la 48V. Motorul rotativ va avea rol de prelungitor de autonomie (range extender).

Noul motor rotativ de la Mazda va avea trei rotoare

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Nu este prima dată când Mazda patentează un sistem rotativ-hibrid . În urmă cu câțiva ani, compania niponă a depus un brevet pentru un vehicul cu motor cu combustie și motor electric.

Cu toate acestea, noul brevet ne arată în mod explicit un sistem de propulsie cu motor rotativ cu tehnologie hibridă. În plus, sistemul ar folosi o configurație cu trei rotoare, complet nouă. Acesta ar trebui să respecte viitoarele norme de poluare Euro 7.

Anterior, Mazda a oferit motoare cu unul și cu două rotoare. Configurațiile cu trei rotoare au fost limitate, însă, la modelul Cosmo de la începutul anilor ’90.

Mazda dorește să introducă modele ce dispun de mai multe tehnologii de electrificare. Acestea ar urma să fie bazate pe motorul rotativ ca generator de energie (range extender).

De altfel, atunci când japonezii au lansat MX-30, primul loc model 100% electric, au vorbit pentru prima dată despre această posibilitate. Datorită noilor tehnologii, este foarte probabilă o variantă modernă a motorului Wankel.

Motorul rotativ va pune în mișcare vehiculul. În paralel, el ar fi capabil să genereze energie electrică pentru bateriile care alimentează unitatea electrică. Marele avantaj îl reprezintă faptul că motorul rotativ are dimensiuni compacte, ceea ce ar însemna că ansamblul hibrid ar avea la rându-i dimensiuni reduse.

Sursa: Motor1



Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide