Mazda readuce la viață motorul rotativ. Va fi folosit pe post de generator pentru vehicule electrice

Autor: Ionuț Vîlciu acum 2 săptămâni Știri auto

Mazda va readuce la viața ideea de motor rotativ. Astfel de motoare vor fi folosite pe post de range extender pentru mașinile electrice.

După ani de zile de presupuneri și tot felul de vorbe care au umblat prin industrie, se pare că Mazda va reîncepe să producă motoare rotative, conform Motor1.

Nu vorbim aici despre o revitalizare a motorului într-o formă performantă, așa cum puteam vedea pe celebrul RX-7, spre exemplu. De această dată, menirea acestui tip de motor va fi una mai modestă. El va debuta în noua versiune a SUV-ului MX-30. Ea se va numi MX-30 R-EV și va folosi un motor rotativ Wankel ca generator care să mărească autonomia mașinii.

Mazda va folosi din nou motoare rotative

Autonomia lui MX-30 nu este cea mai mare, iar Mazda speră că un astfel de range extender să compenseze pentru capacitatea mică a bateriei. Mașina, în forma ei normală, dezvoltă 145 de cai și are o autonomie de aproximativ 200 de kilometri. În regim urban, ea poate să crească.

Este un SUV de mici dimensiuni, destinat mediului urban. Cu toate acestea, nu are cea mai mare autonomie din lume. Motorul generator ar putea fi o soluție bună pentru a obține mai mulți kilometri de autonomie.

Nu se cunosc date oficiale despre capacitatea noului motor termic. Vom vedea dacă puterea mașinii va crește și în ce mod va afecta acest nou tren de rulare masa totală a mașinii.

Compania a cochetat de ceva timp cu ideea revitalizării acestui tip de motor pentru a-l folosi ca range extender. Apoi totul s-a oficializat în 2021. Mazda MX-30 R-EV cu motor Wankel va debuta la Salonul Auto de la Bruxelles pe 13 ianuarie 2023.

Cine știe, poate vom mai vedea astfel de inițiative și în viitor, mai ales dacă ideea pe care Mazda urmează să o implementeze va da roade.

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Mazda


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide