Modelul de performanță Audi RS6 aniversează 20 de ani de existență

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 săptămâni Știri auto

În acest an se împlinesc 20 de ani de la lansarea primei generații Audi RS6, un model care a redefinit noțiunea de break de performanță. Fiecare dintre cele patru iterații a stabilit noi standarde în materie de performanță în segmentul din care face parte modelul.

Modelul care poartă semnătura specialiștilor de la Audi Sport GmbH a debutat în 2002 cu un motor twin-turbo și cu sistem de tracțiune integrală. De altfel, acest concept s-a perpetuat în timp pe fiecare versiune RS6.

Abordarea mărcii germane „One Step Ahead with Technology” (n.n. – în pas cu tehnologia) este evidentă în multe detalii ale fiecărei generații

Audi RS6 a primit patru generații

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Prima generație (C5) a fost construită în 2002 în colaborare cu britanicii de la Cosworth. Aceștia s-au ocupat cu dezvoltarea motorului V8 de 4,2 litri, care producea 450 CP și 560 Nm de cuplu. În aceste condiții, modelul era capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde.

Mașina se remarca printr-un kit de caroserie specific și o serie de noutăți tehnice. Acestea includeau o transmisie automată și suspensia Dynamic Ride Control. Aceasta îngloba o tehnologie care a fost folosită și pe alte modele din gama RS.

În același timp, versiunea RS6 era mai lungă și mai lată comparativ cu modelul din care deriva. În plus, jantele de 18 sau de 19 inch și sistemul de evacuare cu terminații duble ovale completau aspectul sportiv al mașinii.

Cea de-a doua generație RS6 (C6) și-a făcut debutul în 2008. Din punct de vedere tehnic, germanii au montat sub capota sportivei lor un motor V10 de 5,0 litri. Preluat de pe supercar-ul R8, acesta oferea 560 CP și un cuplu de 650 Nm.

Acel model era cel mai puternic Audi produs până atunci. Performanțele erau superioare generației anterioare: 4,6 secunde pentru sprintul 0-100 km/h și o viteză de top de 250 km/h.

Actualul RS6 a primit în premieră tehnologie mild-hybrid

Între 2012 și 2018 a fost comercializată a treia iterație, denumită C7. Germanii au revenit la o motorizare V8 twin-turbo de 4,0 litri. Unitatea oferea 553 CP și 700 Nm, cu 50 Nm mai mult comparativ cu modelul anterior.

Cu aceste resurse, acel RS6 era capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde și să atingă o viteză maximă limitată la 250 km/h. Odată cu această generație, producătorul german a renunțat la varianta RS6 sedan.

Actuala generație a modelului de performanță, cea de-a patra (C8), a fost introdusă în 2019. Bolidul a primit același propulsor V8 de 4,0 litri, care a fost, însă, modificat pentru a putea dezvolta 600 CP și 800 Nm.

În același timp, pentru prima dată în istoria modelului, acesta a fost echipat cu un sistem mild-hybrid la 48V. Sprintul 0-100 km/h durează 3,6 secunde, iar viteza de vârf este și în acest caz limitată electronic la 250 km/h.

Sursa: Audi


Sursa foto: Audi


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide