Noile modele de BMW X1 xDrive sunt testate la Sölden în condiții de iarnă

Autor: Andreea Ditcov acum 2 luni Știri auto

BMW X1 își păstrează tradiția de mașină ce preferă condițiile de iarnă, începută în 2013 cu ediția Power Ride. Modelele noi BMW X1 şi BMW iX1 au fost testate în condiții de frig pe ghețarul Sölden din Austria și au confirmat beneficiile transferului complet variabil de putere către toate cele patru roţi, scrie press.bmwgroup.com. În cadrul testelor a fost adus și modelul Sports Activity Vehicle (SAV) compact, care are trei variante de tracțiune integrală inteligentă. Fie că a fost vorba de motoarele termice mild-hybrid, pe benzină şi diesel, un sistem de propulsie plug-in hybrid sau propulsie electrică în noul BMW iX1, BMW xDrive a demonstrat că performanțele sale pe drumuri cu zăpadă nu pot fi contestate. Șase variante de propulsie ale noului SAV cu BMW xDrive se găsesc spre vânzare.

În cazul noului BMW X1 xDrive23i, blocul propulsor produce o putere totală de 160 kW/218 CP, iar BMW X1 xDrive23d poate produce o putere de 155 kW/211 CP. Cuplul produs între motorul termic şi motorul electric este împărţit între roţile din faţă şi cele din spate printr-un angrenaj conic şi un ambreiaj controlat electrohidraulic, în completare venind tehnologia DSC (controlul stabilităţii dinamice), care determină mașina să se adapteze condițiilor de drum în doar câteva fracțiuni de secundă, distrubuind puterea acolo unde este necesară.

Câți cai putere pot genera motoarele plug-in hybrid ale BMW X1 xDrive

Modelul X1 xDrive30e este cea mai puternică opțiune oferită de BMW pentru plug-in hybrid. Combinația de motor pe benzină în trei cilindri, care acţionează pe roţile din faţă şi un alt motor, de dat aceasta electric care transmite puterea prin roţile din spate dezvoltă o putere de 240 kW/326 CP. Varianta BMW iX1 xDrive30 dispune de două motoare electrice, fiecare dedicat punții din față și din spate. Cele două motoare electrice generează o putere maximă de 230 kW/313 CP.

În cazul variantelor de propulsie electrificată ale SAV, similar cu cele PHEV, fiecare punte este antrenată individual de câte un motor. Tracțiunea este susținută de un sistem de control al patinării roţilor (ARB-X), iar sistemul este controlat în mod independent de DSC (sistemul clasic de control al stabilităţii), astfel răspunsul la condițiile de drum este de 10 ori mai rapid faţă de un sistem clasic. Această tehnologie permite ca puterea cerută de conducător să fie distribuită optim între punțile mașinii, pentru a optimiza nu numai tracţiunea şi stabilitatea direcţională a noului BMW iX, ci şi agilitatea şi performanţa.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: press.bmwgroup.com


Andreea Ditcov
Andreea Ditcov
Andreea Ditcov este cel mai nou Redactor al echipei ProMotor.ro. Licențiată în Economie și Relații Internaționale, cu studii finalizate în Marea Britanie, a făcut primii pași în presă în urma unui proiect academic despre defrișările ilegale din Europa. Timp de trei ani a adunat experiență ... citește mai mult

Comentarii
Inchide