Kia XCeed facelift debutează cu versiune GT-Line și cu motorizări electrificate

Autor: Mihai Morcovescu 18 iul. 2022 Știri auto

Producătorul sud-coreean de automobile Kia a publicat primele fotografii și informații referitoare la noul XCeed facelift. Varianta crossover a compactei debutează exclusiv cu motorizări microhibride și hibride cu încărcare la priză.

În același timp, noul model a primit o serie de îmbunătățiri estetice și, în premieră, va oferi nivelul de echipare GT-Line. Vârful de gamă va dispune de un plus de putere și de sportivitate, precum și de mai multe echipamente.

Kia XCeed facelift primește în premieră versiune GT-Line

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Noul XCeed facelift vine cu modificări estetice, în special la partea frontală, care acum are un aspect mai agresiv. Versiunea GT-Line vine cu o bară de protecție reproiectată, o grilă mai îngustă, noua siglă Kia și o nouă grafică LED pentru faruri. Acestea din urmă integrează luminile de ceață, ceea ce a făcut posibilă montarea unor prize de aer verticale mai mari.

La spate se disting stopurile LED cu o grafică nouă, scutul de protecție vopsit în culoarea caroseriei și elementele cromate din jurul evacuării. Aspectul exterior este completat de jantele de 18 inch.

La interior, există mai multe detalii specifice GT-Line, între care un volan cu fund plat din piele, scaune sport inscripționate cu emblema GT-Line, care sunt îmbrăcate cu tapițerie neagră din Alcantara și piele perforată. La nivelul planșei de bord și a ușilor au fost folosite o serie de ornamente cromate satinate. Modelul a primit un instrumentar complet digital cu un ecran de 12,3 inch și un display tactil montat central de 10,25 inch pentru sistemul de infotainment.

Noul XCeed este mai lat și mai înalt

Ca dimensiuni, ampatamentul a rămas neschimbat cu cel al celorlalte modele din gama Ceed și măsoară 2.650 mm. În schimb, partea din față și cea din spate sunt mai mari comparativ cu hatchback-ul în cinci uși cu 25 mm (905 mm) și, respectiv, cu 60 mm (840 mm). Singurele elemente de caroserie pe care Xceed facelift le preia de la „fratele” său sunt portierele frontale.

Garda la sol a lui XCeed facelift este de 172 mm cu roțile de 16 inch și de 184 mm cu roțile de 18 inch. Aceasta reprezintă o creștere de până la 44 mm față de Ceed. Clienții vor avea posibilitatea să aleagă una dintre cele 12 nuanțe de vopsea, în funcție de specificație. De asemenea, vor fi disponibile inclusiv trei noi culori: Lemon Splash, Celadon Spirit Green și Yuca Steel Grey.

Cu o lungime totală de 4.395 mm, noul Kia XCeed este cu 85 mm mai lung decât Ceed și cu 120 mm mai mic decât Sportage. Înălțimea maximă a plafonului de 1.495 mm face ca modelul să fie cu 48 mm mai înalt decât Ceed și cu 155 mm mai scund decât Sportage.

Gamă de motorizări exclusiv hibride

Gama de motorizări a noului XCeed facelift este alcătuită doar din motorizări electrificate. Versiunea de bază este echipată cu motorul 1.0 T-GDi cu trei cilindri și tehnologie mild-hybrid. Aceasta produce 120 CP și 172 Nm de cuplu. Din ofertă mai face parte unitatea mild-hybrid 1.6 T-GDi, care oferă 136 CP și 320 Nm.

Este disponibilă și o variantă plug-in hybrid, care folosește un motor termic de 1,6 litri și unul electric. Împreună, acestea livrează 141 CP și un cuplu de 265 Nm de cuplu. Din pachet face parte și o baterie de 8,9 kWh. Autonomia pur electrică declarată este de circa 60 de kilometri.

Vârful de gamă este echipat cu motorul 1.6 T-GDi, care este folosit și de hatch-urile Ceed și ProCeed GT. Acesta livrează 204 CP și un cuplu de 265 Nm și este conectat la o transmisie cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză, care transmite resursele către puntea față. În aceste condiții, Xceed facelift poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde.

Asemenea celorlalte modele Ceed, noul Kia XCeed va fi fabricat la unitatea de producție din Zilina (Slovacia). Vânzările sunt programate să înceapă în luna septembrie.

Sursa: Kia

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Kia


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide