Noul Opel Grandland 2024 vine cu dimensiuni și tehnologie sporite

Autor: ProMotor 23 apr. 2024 Știri auto

Opel Grandland a fost reinventat pentru o a doua generație, adoptând un look proaspăt, un interior complet revizuit și opțiunea de propulsie electrică pentru prima dată, deoarece se mută pe o nouă platformă.

Stellantis STLA Medium BEV-nativ – Datorită noii arhitecturi, a noului pachet de baterii plate de până la 98 kWh, a motorului electric de generație nouă și a funcțiilor de conservare a energiei, cum ar fi pompa de căldură, noul Grandland Electric va putea oferi o autonomie electrică WLTP fără emisii locale de până la 700 de kilometri. O sursă de încărcare de 160 kW îi permite să ajungă de la 0-80% din capacitate în aproximativ 26 de minute.

Noua structură de bază le-a oferit designerilor mai multă libertate, iar poziția noului Grandland devine evidentă încă de la prima privire. Datorită lungimii suplimentare de 173 mm, înălțimii suplimentare de 19 mm și lățimii suplimentare de 64 mm față de predecesorul său, noul venit transmite încredere (Lungime: 4650 mm; lățime: 1905 mm; înălțime: 1660 mm). Pe acest model se vede noua interpretare a grilei caracteristică mărcii Opel: 3D Vizor. Acest element este combinat cu logo-ul Opel Blitz iluminat, care devine și mai proeminent cu ajutorul tehnologiei Edge Light.

Interior spațios, cu ecran central de 16 inch și scaune AGR

La interior amenajarea accentuează tema orizontală, cu linii care traversează planșa de bord până la portiere, sporind senzația de lățime și spațiu, în timp ce ecranul central de 16 inch ușor orientat spre șofer și consola centrală înaltă generează o senzație de sportivitate.

În spatele volanului există un panou de bord complet digital și un head-up display-ul Intelli-HUD. Orificiile laterale de ventilație sunt integrate în portiere. Secțiunea mediană a planșei de bord este îmbrăcată în material textil și se continuă vizual pe panoul portierelor. Scaunele ergonomice AGR de la Opel se bucură de o reputație premiată, iar noul Grandland continuă această tradiție de lungă durată.

Certificat de „Aktion Gesunder Rücken e. V.“ („Campania pentru un spate sănătos“), acestea introduc o nouă caracteristică de confort de proximitate: perne de sprijin acționate electric. Această funcție îmbunătățește foarte mult reglarea confortului lateral datorită celor două buzunare pneumatice amplasate în pernele laterale ale spătarului.

Scaunele oferă, de asemenea, ventilație și masaj pentru șofer. Între timp, pasagerii din spate se bucură de un spațiu suplimentar pentru picioare de 20 mm față de modelul Grandland anterior.

Noul Opel Grandland are propulsoare alternative

Opel nu a confirmat încă foarte clar motorizările cu care vor fi echipate versiunile Grandland cu sisteme de propulsie convenționale.

Ni se comunică totuși că acei clienții care preferă alte sisteme de propulsie în locul unei opțiuni pur electrice vor găsi, de asemenea, ceea ce își doresc în portofoliul de propulsoare complet electrificate.

Noul Grandland Plug-in Hybrid cu o autonomie de până la 85 km fără emisii locale (WLTP) și Grandland Hybrid cu tehnologie de 48 de volți oferă alte soluții interesante care sporesc plăcerea de a conduce, reducând în același timp consumul și emisiile de CO2.

În timp ce Grandland reduce emisiile, oferă în continuare o plăcere de condus dinamică și confortabilă. Acest lucru este posibil datorită suspensiei cu tehnologie de amortizare selectivă în funcție de frecvență, care este utilizată pe șasiu. Această tehnologie  creează un al doilea circuit hidraulic în camera amortizorului pentru adaptarea mecanică a forței de amortizare în funcție de frecvență.

În funcție de situație, de starea suprafeței drumului și de stilul de condus, permite caracteristici de amortizare diferite pentru o cursă confortabilă de alunecare la frecvențe înalte – adică la șocuri scurte, cum ar fi pe pavele sau pe un capac de canal – precum și pentru un stil de condus sportiv, prin contact mai direct cu drumul, la frecvențe joase. Grandland reacționează mai prompt la orice comandă din partea șoferului și rămâne stabil la frânare, în viraje și la viteze mari pe autostradă.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide