Noul Porsche Panamera debutează oficial cu 4 propulsoare plug-in hybrid – GALERIE FOTO

Autor: Ionuț Vîlciu 24 nov. 2023 Știri auto

Noul Porsche Panamera a fost prezentat oficial. Designul modelului german a fost redesenat, tehnologiile au fost actualizate, iar gama de motoare a fost îmbunătățită.

Producătorul german de automobile a publicat primele imagini oficiale cu cea de-a treia generație Panamera. Pe lângă noul design exterior, cabina este mai tehnologizată ca oricând, iar gama de motoare cuprinde acum 4 propulsoare hibride cu încărcare la priză.

Pentru cea de-a treia generație a modelului, designerii Porsche au ales să mizeze pe evoluție, ci nu pe revoluție. Chiar dacă unii ar fi tentați să spună că este doar un facelift, acesta este un model nou. Chiar dacă păstrează silueta familiară a modelului anterior, noul Panamera prezintă schimbări vizuale notabile. În același timp, Porsche a implementat multe tehnologii noi, urmând abordarea modelului electric Taycan.

Noul Porsche Panamera – Mai mult decât un facelift

Designul este o evoluție puternică a celui întâlnit pe cea de-a doua generație și, cu toate că seamănă, toate panourile exterioare sunt noi. Schimbările sunt evidente în partea frontală, acolo unde observăm farurile noi cu tehnologie Matrix LED, cu peste 32.000 de pixeli per far și bara frontală, mult mai verticală decât la vechiul model. În partea din spate, Panamera își menține linia înclinată a acoperișului și mecanismul de deschidere în două trepte pentru spoilerul retractabil. Cu toate acestea, stopurile LED ce se întind pe tot spatele sunt mai subțiri, ceea ce îi conferă un aspect mai modern. Dimensiunile exterioare rămân aproape neschimbate, cu excepția lungimii, care este acum mai mare cu 3 mm.

Interiorul oferă mai multă tehnologie ca oricând

La interior, atracția principală este reprezentată de afișajul alcătuit din 3 ecrane, inspirat de electricul Taycan. Un afișaj opțional de 10,9 inch pentru pasagerul din față se alătură grupului de instrumente digital curbat de 12,6 inch și ecranului tactil central de infotainment. Un alt lucru pe care îl veți observa este lipsa unei manete de viteze pe consola centrală. În schimb, șoferii vor selecta treapta de mers de pe un selector montat pe planșa de bord, întocmai ca la noul Cayenne. De asemenea, modurile de condus vor putea fi selectate cu ajutorul unui buton rotativ montat direct pe volan.

Dinamica și confortul ar trebui să fie pozitiv afectate de noua suspensie cu care Porsche se laudă. Este vorba despre suspensia Active Ride, disponibilă opțional pe modelele E-Hybrid. Acest sistem include noi amortizoare active, o pompă hidraulică acționată electric și o suspensie pneumatică ce menține vehiculul la nivel constant, absorbind în același timp eficient imperfecțiunile drumului. Compania susține că această nouă configurație oferă o gamă mai largă între modurile de condus. De asemenea, sistemul Active Ride ajustează automat garda la sol în funcție de scenariul de condus.

Gama de motorizări include acum 4 propulsoare de tip plug-in hybrid

Cererea mare pentru modele hibride a dus la adăugarea încă unui propulsor hibrid cu încărcare la priză în gama Panamera. Astfel, clienții vor putea alege dintre 4 modele E-Hybrid. Potrivit producătorului, toate beneficiază de putere mai mare, eficiență crescută și autonomii pur electrice mai mari. Deocamdată, avem informații doar despre unul dintre cele 4 propulsoare, urmând ca Porsche să dezvălui specificațiile pentru restul de 3 la o dată ulterioară.

Astfel, știm că Panamera Turbo E-Hybrid este echipat cu un motor V8 twin-turbo de 4,0 litri, asistat de un singur motor electric integrat în cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte de viteză. De asemenea, capacitatea pachetului de baterii a fost majorată la 25,9 kWh. Puterea combinată a sistemului hibrid se ridică la 680 CP și 930 Nm, ceea ce permite mașinii să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde, către o viteză maximă de 314 km/h.

Motorizarea de bază, regăsită pe Panamera și Panamera 4, este o versiune actualizată a propulsorului V6 de 2,9 litri. Modificările aduse presiunii în turbină, debitului de injecție de combustibil și sincronizării aprinderii optimizează performanța motorului turbo V6 de 2,9 litri, care generează acum 353 CP și 500 Nm de cuplu – o creștere de 23 CP și 50 Nm față de predecesorul său.

Noul Porsche Panamera este disponibil pentru comanda acum. În Germania, Porsche oferă noul Panamera de la 107.800 de euro TVA inclus și echipamente specifice țării. Panamera Turbo E-Hybrid pornește de la 192.500 de euro. Livrările în Europa vor începe în martie 2024.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Porsche


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide